El Nissan Juke Nismo RS té poc de SUV, la seva potència i dinamisme en corba el converteixen en un model molt original i divertit

Amb motiu del 30 aniversari de la gamma Nismo, Nissan va voler donar una volta més al model més esportiu dels seus crossovers, el Nissan Juke, i li va afegir un parell de lletres més, RS. Però no, el seu canvi no es queda a la superfície o als seients entapissats en Alcàntera, la diversió va molt més enllà. El Nissan Juke Nismo RS ha patit una sèrie de variacions que augmenten el seu caràcter esportiu i durant els dies que vam poder posar-lo a prova ens han semblat perfectes per presentar un model realment únic.

Nissan Juke Nismo RS
Maleter del Nissan Juke Nismo RS, una mica alt | Foto: Telva Somoza

Per començar, el motor 1.6 turbo de 200 CV que ja munta el Juke Nismo ha estat lleugerament potenciat per arribar als 218 CV en la versió amb caixa manual que vam poder provar (214 per a l’automàtic). La potència màxima s’aconsegueix a les 6.000 rpm i es pot estirar fins a gairebé les 7.000 rpm. Aquesta dada augmenta el ventall de potència i permet tenir una mica de ‘xixa’ sense necessitat de canviar marxa.

Però el canvi no solament s’amaga darrere el capó. Les seves modificacions estètiques són imperceptibles a l’exterior però si ens fixem les aletes són una mica més amples i compta amb elements en vermell com les pinces de fre Brembo. En el seu interior es detecten més els canvis. Sembla que tot hagi canviat però és un efecte produït pels seients davanters de tipus baquet fabricats per Recaro i entapissats en tela i Alcàntera, que et deixa enamorat. El volant també compta amb aquest acabat i una línia vermella en la seva part superio que, per ximple que sembli, t’incita a córrer i molt. L’equipament de sèrie del Nismo RS és superior i compta amb el sistema de càmeres visió 360 graus, advertiment de canvi de carril involuntari i presència d’obstacles en angle mort de sèrie. Però anem a les sensacions.

Impressions de conducció

Es parla molt de la seguretat o no dels models SUV però si estàs pensant en el Nissan Juke Nismo RS aquest és un detall mínim. Així que deixem de costat la practicitat d’aquest tipus de crossover i gaudim de la seva conducció. Per entendre la millora en dinamisme respecte al model Nismo cal tenir en compte que el xassís s’ha reforçat per augmentar la rigidesa torsional. Això implica, directament, al comportament dinàmic del cotxe que és, sens dubte, la seva millor arma. A més, els frens també han millorat i són de major grandària.

Nissan Juke Nismo RS
El volant del Nissan Juke Nismo RS és molt agradable al tacte | Foto: Telva Somoza

La versió manual de 218 CV compta amb un diferencial autoblocatge, un mecanisme que permet transmetre la força a la roda adequada i reduir notablement els problemes de subviratge que tenia la generació anterior. De totes maneres, es nota que estem parlant d’un model pesat i la seva àgil resposta (una mica brusca) requereix de molta atenció per part del conductor. La direcció és molt directa, quelcom que sorprèn quan estem parlant d’un model SUV però que també requereix una mica de mà esquerra, amb cura.

A la carretera parlem d’un cotxe realment veloç i ferm però en les corbes hi ha certa reticència. Segurament la seva altura i un cert balanceig (gairebé insignificant) no permeten córrer tant com en un compacte però estem parlant d’un model que assegura molta diversió en els ports de muntanya de les nostres carreteres. La resposta elàstica del seu motor és molt adequada per al model i quan ‘dónes la puntada’ la reacció accelera les pulsacions de qualsevol.

Pensant en aquest tipus de calçada, el Nissan Juke Nismo RS munta una palanca de canvis realment esportiva. Curta, ràpida i directa. Probablement el millor de tot el seu comportament dinàmic és la manera de traslladar-ho mitjançant aquesta palanqueta tan ben pensada. Un altre dels detalls més curiosos és el seu so. Els enginyers de Nissan han treballat per presentar un tub d’escapament molt especial, té un so realment agradable per a aquells que ens agrada fer-nos notar, sense passar-nos.

Nissan Juke Nismo RS
Frontal del Nissan Juke Nismo RS | Foto: Telva Somoza

Conclusió

Amb el Nissan Juke Nismo RS la marca japonesa ha volgut tancar el cercle amb un model molt, però que molt especial. És tan estrany que sembla difícil trobar un comprador, però no serà pel preu. Aquest model està disponible des de gener de 2015 per 26.950 euros per al model amb canvi manual però cal tenir present que els seients, molt recomanables, costen 1.500 euros. Estem parlant d’un model esportiu i que, gràcies a la seva estètica arriscada, està pensat per a un mercat de volum baix. Dic gràcies perquè para aquells que estimin els cotxes curiosos i diferents aquesta és una gran opció. A més, el seu comportament és realment envejable sempre que no es decideixi anar al camp. Té estètica tot-terreny però el seu caràcter salvatge demostra les seves urpes a l’asfalt revirat de les nostres carreteres.