Prova Porsche 911 Carrera Cabriolet

0
Cel blau i un sol espatarrant, bona combinació per conduir un descapotable com el que tenim entre mans. Es tracta del Porsche 911 Carrera Cabriolet, un cotxe que Una barreja de confort i esportivitat en versió descapotable per gaudir de la carretera en el seu màxim exponent.

Ens desplacem fins a la Costa Blava francesa per descobrir-te la generació 991 en la seva versió descapotable

Cel blau i un sol espatarrant, bona combinació per conduir un descapotable com el que tenim entre mans. Es tracta del Porsche 911 Carrera Cabriolet, un cotxe que Una barreja de confort i esportivitat en versió descapotable per gaudir de la carretera en el seu màxim exponent.Foto: P.Mytilinaios

Cel blau i un sol espatarrant, bona combinació per conduir un descapotable com el que tenim entre mans. Es tracta del Porsche 911 Carrera Cabriolet, un cotxe que, a pesar de la seva llegenda, ens provoca cert escepticisme. I és que el 911 original va ésser concebut com a coupé i les edicions descapotables sempre han estat considerades pels puristes com l’ovella negra de la família. Però quan t’asseus a l’interior d’aquest vehicle tots els prejudicis s’esvaeixen en un tres i no res.

Una barreja de confort i esportivitat et donen la benvinguda en un interior idíl·lic pels amants de la conducció, sobretot en la unitat que provem que incorpora el paquet commemoratiu del 50 aniversari del 911. Això es tradueix en acabats en pell negra, uns seients que t’embolcallen a la perfecció i un cronòmetre analògic al mig del quadre de comandament que et recorda que et trobes en un cotxe amb autèntic pedigrí. Però aquesta no és l’única reminiscència dels orígens esportius del 911.

Quan arriba el moment d’engegar el cotxe t’adones que la clau es troba situada a l’esquerra del volant. Quan Porsche va començar a córrer a Le Mans van decidir situar-la en aquest costat perquè els pilots poguessin engegar el motor amb la mà esquerra mentre posaven primera amb la dreta i fer una sortida més ràpida. I així ho han mantingut fins als nostres dies.

Conduint en mode “Comfort”
Apart d’aquesta petita extravagància, tots els controls estan situats de manera intuïtiva, i mira que n’hi ha de botons! La màxima de Porsche “un botó per una funció” resulta molt útil quan situes el canvi PDK en drive i recorres els teus primers quilòmetres amb el 911. Et pots centrar completament amb la ruta –en aquest cas, per tal d’escapar de les típiques rotondes franceses- enlloc d’esforçar-te en aprendre’t els comandaments.

Els semàfors van interrompent el teu itinerari i també ho fa el 911 que, com qualsevol berlina, disposa de la funció start/stop. Però, sense adonar-te’n, t’has desempallegat del tràfic i et trobes circulant per l’autopista. És en aquest moment quan la tecnologia torna a fer de les seves: mentre condueixes en mode automàtic el cotxe regula la potència en funció de la teva velocitat de creuer per tal d’estalviar uns quants litres de benzina.

Aquesta tecnologia és tan brillant com l’isolament de la cabina. Tot i el ronc obvi –i agradable- del bòxer de 3,4 litres val a dir que la capota de magnesi proporciona un aïllament propi de qualsevol coupé. Però condueixes un Cabriolet i el teu únic desig és gaudir de la carretera en la seva màxima expressió. El millor és que només cal pitjar un botó i esperar 13 segons per fer realitat el teu desig.

Tot i el ronc obvi –i agradable- del bòxer de 3,4 litres val a dir que la capota de magnesi proporciona un aïllament propi de qualsevol coupé.Foto: P.Mytilinaios

Aquest és l’interval que el 911 necessita per plegar automàticament la capota i estendre el tallavents que et permet conversar sobre les vistes meravelloses que t’ofereix la Cornice d’Or. Aquesta carretera secundària situada al sud de Cannes és una mena de mirador de 40 quilòmetres per la Costa Blava, així que no et vols perdre cap detall d’aquest fantàstic paisatge.

Una vegada més, el 911 t’ajuda en aquest apartat ja que no t’exigeix massa perícia al volant. En aquesta generació 991 els enginyers van decidir ajuntar lleugerament els eixos i eixamplar el tren davanter, de manera que el cotxe proporciona una conducció més plàcida. D’altra banda, quan la suspensió opcional PASM està en mode normal, el 911 llisca dolçament per l’asfalt. Sumat a la simfonia subtil del bòxer, l’experiència és d’èxtasi total.

Però toca fer una pausa i la joia s’interromp. Circulant pels poblets de la costa francesa, t’adones de les dimensions compactes del 911 ja que és fàcil trobar un lloc on encabir el cotxe. De nou, les ajudes et faciliten la vida. La direcció assistida electrònica i el Park Assist amb càmera resulten molt útils a l’hora d’aparcar. Però sota la carrosseria reconeixible del 991 també s’hi troben 350CV esperant a que els espremis. I això és el que vàrem fer havent dinat.

Descobrint el potencial del 911
Després d’un àpat lleuger –i sense alcohol, clar- arriba l’hora d’ajustar el Porsche 911 Carrera Cabriolet per una bona tanda de corbes. Actives el mode sport i pitges el botó que alliberarà tots els decibels del tubs d’escapament. De moment, cap sensació especial. Però quan situes el canvi de marxes en manual i poses primera amb la lleva situada darrera del volant, comença la diversió.

Ens apropem a la Route du Tanneron on, afortunadament, ens trobem sense tràfic. En mode sport, el cotxe és molt més nerviós, sensació que es nota sobretot en els canvis de marxa que ara es produeixen en mil·lèsimes de segon. Quan prems l’accelerador amb decisió el 911 et deixa bocabadat: el motor, que abans roncava subtilment, ara crida amb malícia demanant-te més i més gas. Però això és només l’escalfament.

SONY DSCFoto: J.Conesa 

La suspensió PASM encara està en mode comfort, però ja adverteixes que el xassís és una peça d’enginyeria concebuda per en pro de l’esportivitat. Així, mentre anem augmentant el ritme, cada component col·labora en harmonia, sense opció a reaccions imprevisibles. Compacte, àgil i ferm, ens trobem davant d’un xassís que, indubtablement, és una de les millors armes d’aquest 911. Però vols experimentar fins on és capaç d’arribar aquest cotxe, així que canvies el mode de conducció a Sport Plus. La transformació és immediata.

La suspensió s’endureix per millorar l’adherència, mentre que la direcció -que alguns titllen d’insensible- es torna més directa. I és que, la servodirecció electromecànica és molt més eficaç que la tradicional servo hidràulica. Transmet les sensacions de l’asfalt de manera clínica fins i tot a alta velocitat, oferint la resposta que s’espera d’un esportiu d’aquest nivell. En definitiva, una millora tan necessària i imprescindible com ho va ser la refrigeració líquida introduïda per primera vegada en la generació 996.

En aquesta generació 991 els enginyers van decidir ajuntar lleugerament els eixos i eixamplar el tren davanter, de manera que el cotxe proporciona una conducció més plàcidaFoto: E.Becker

Continuem buscant els límits del 911 Carrera Cabriolet pujant el motor fins a les 7.400 voltes, moment en què una multitud d’esclats i explosions van entretenint les teves orelles. És simplement deliciós. Tant com els frens que prems amb decisió abans d’afrontar la propera corba. El pedal esquerra, amb un recorregut curt i ferm, proporciona molta confiança a l’hora d’aturar el cotxe i no ofereix cap indici de fatiga. A l’interior, el 911 continua notant-se àgil i estable, sense tendència al subviratge o sobreviratge. En part, aquesta estabilitat es deu al control de tracció que, quan està en funcionament, no dóna lloc a sorpreses. Sorpreses que, d’altra banda, no vàrem poder experimentar aquesta vegada al no disposar d’un circuit tancat on emular al gran Chris Harris. Però després d’un dia al volant del 911 vam arribar a conèixer aquest cotxe en tots els àmbits possibles: autopista, zones urbanes i carretera.

condueixes un Cabriolet i el teu únic desig és gaudir de la carretera en la seva màxima expressióFoto: P.Mytilinaios

Veredicte
Un dels aspects més interessants del 911 Carrera Cabriolet és l’adaptació inmediata que proporciona. En mode comfort, resulta tan accessible com un VW Golf, essent un vehicle perfecte pel dia a dia amb ajudes de conducció i mesures per millorar l’eficiència. Però, al mateix temps, les prestacions esportives fan del 911 un cotxe addictiu. Fins i tot en una versió bàsica com la que hem provat és d’allò més ràpid.

Sincerament, amb 350CV sota el capó en tens més que suficient per una estona divertida al volant -llevat que siguis un assidu als circuits i vulguis més múscul-. D’acord, el preu pot ser una mica elevat, sobretot si el comparem amb el Jaguar F-Type o el Chevrolet C7 Stingray. Però el 911 compta amb uns acabats difícils d’igualar que, combinats amb un gran motor, un xassís rígid i una transmissió ràpida, fan d’aquest cotxe una obra mestra. Ah! I no t’oblidis de la capota. Perquè la versió Cabriolet és la cirereta del pastís que converteix un simple passeig amb una experiència inoblidable.

Porsche 911 Carrera Cabriolet
Motor: bòxer 3.436cc
Potència: 350CV a 7.400rpm
Par màxim: 390 Nm a 5.600rpm
Velocitat màxima: 284km/h
Acceleració de 0 a 100km/h: 4,6 segons
Consum combinat: 8,4 litres/100km
Emissions CO2: 195g/km
Preu (versió provada): 121.820€
Més informació: www.porsche.es
Agraïments: Centre Porsche Antibes