El Range Rover Evoque Convertible és la versió descapotable del SUV que hem pogut provar durant la seva presentació internacional a França

Em trobo a l’estació d’esquí de Courchevel (França), el lloc escollit per Land Rover per presentar davant els mitjans de comunicació el nou Range Rover Evoque Convertible, la versió descapotable del seu crossover petit. Per a aquells detractors dels SUV tinc un consell, o més aviat una recomanació: provin-lo. Tot va a gustos i és cert que molta gent es pregunta sobre la seva practicitat però anem una mica més enllà. Res és igual després de provar aquest cotxe, descapotat, per corbes nevades d’un port de muntanya. La sensació de llibertat, és insuperable. Fins i tot per aquells models biplaça que poden ser més divertits, no ho nego, però no poden amb els camins off-road que hem fet avui.

En arribar a Lyon la marca ens tenia preparades unitats del dièsel de 180 CV, el model que més esperen comercialitzar. El seu color taronja pot agradar més o menys, però entre el blanc de la neu és realment singular. En el fons ens trobem a un model que ha aconseguit mantenir les línies de la versió amb sostre d’una forma molt assolida. La seva carrosseria amb prou feines canvia, més que en la manera de pujar el maleter i el seu espai de càrrega, de 251 litres. Quan la lona es plega té un espai reservat, per la qual cosa no es perd volum en anar descapotat.

El nou evoque descapotable
El nou Evoque convertible pot anar descapotat fins a 140 km/h sense que el vent molesti | Foto: Land Rover

El sostre de l’Evoque Convertible és de lona (no és rígid) i pot obrir-se (en 18 segons) i tancar-se (en 21 segons) sempre que se circuli a menys de 50 quilòmetres per hora. La marca ens va comentar abans del test drive que el sostre (només disponible en color negre) el fabrica la companyia Webasto i pesa 68 quilos. La versió descapotable de l’Evoque pesa més que la coupé i es nota en les dades prestacionals. La seva acceleració és 2 segons més lenta i augmenta fins als 12 segons per aconseguir el 0 a 100. Consumeix un 12% més (5,7 litres als cent en prova homologada) i la seva velocitat màxima és la mateixa: 180 km/h.

El detall de la capota no només guanya espai al maleter sinó que redueix també la grandària de les places posteriors, que de per si no són massa àmplies. En asseure’ns darrere en aquest crossover notem que no estem davant un cotxe de grans dimensions però que serveix per complir amb el just. En realitat es tracta d’un model per a quatre però el millor és gaudir-lo en parella. Com l’espai del maleter no és massa gran suposàvem que podríem abatre els seients, però no. Les places posteriors són fixes però hi ha una trampa al centre que serveix per col·locar objectes allargats com poden ser uns esquís.

El nou evoque descapotable
El maleter del nou Evoque Convertible no es massa gran pero dona per dues maletes de mà i uns esquís.

L’interior del Range Rover Evoque Convertible no dista del model coupé excepte per una novetat notable, la nova pantalla multifunció. Els seus 10,2 polzades són més horitzontals que verticals i serveixen per mostrar la informació sobre tots els sistemes del cotxe. Durant la seva conducció hem notat que la posició està inclinada cap al sostre, un detall curiós. Aquesta inclinació fa que en tocar el Sol de ple no es vegi massa bé. Pot ser que sigui l’únic detall negatiu del seu interior, a més que la consola central és exageradament gran (un element que s’està posant de moda en tots els vehicles del mercat).

Pel que ens ha comentat la marca, l’Evoque Cabrio està disponible en tres motors. El primer propulsor és una gasolina de 240 CV que no hem pogut provar perquè no hi ha suficients unitats produïdes ara per ara, a més no creiem que sigui l’opció més venuda. Els blocs dièsel són un 2.0 TD4 de 150 i 180 CV. Durant la prova ens va saltar un avisador d’aigua del combustible i resulta que aquests dièsel utilitzen una espècie de líquid que tracta els gasos per reduir les emissions, l’AdBlue. Tots els propulsors van units a un canvi automàtic de nou velocitats que funciona molt però que molt bé. He de comentar que segueix sense arribar al nivell d’un DSG. A més, el  té el sistema de tracció total connectable. El propulsor de 180 CV és més que suficient però tampoc estem davant un bloc súper potent. Ha de ser pel seu pes però la resposta m’ha semblat una mica lenta i el seu caràcter està amagat a la capota. Si li demanes et dóna la ‘xixa’ però li costa més del que esperava, quan has aconseguit despertar el seu motor demostra la seva vàlua. Això sí, quan actives el mode Sport es posa una mica més content i es nota la diferència.

Durant el test drive vam poder posar a prova les habilitats tot terreny d’aquest SUV descapotable i no deixen indiferent a ningú. És cert que el seu germà tancat les té més desenvolupades però no es queda curt. Gràcies als sistemes Terrain Response, Wade Sensing i ATPC (All-Terrain Progress Control) aquest model pot amb pendents notables i no s’immuta davant la pèrdua de tracció de les seves rodes, com podem veure a les imatges. Aquest Evoque ha mostrat una fermesa destacable durant les proves dinàmiques realitzades en una pista d’obstacles preparada.

El evoque descapotable pot amb tot
El nou Evoque cabrio no pateix friccions com altres descapotables | Foto: Telva Somoza

Al nostre aire

A Lyon ens hem trobat un dia realment bo, amb Sol i una temperatura de vuit graus de mitjana. Per això no hem dubtat en baixar la nostra capota i conduir durant tot el trajecte sentint l’aire, cal destacar la bombolla que es crea a l’interior del seu habitacle. Malgrat agafar velocitats de fins a 140 km/h el vent no molestava en el seu interior i a cap moment s’han creat remolins d’aire. En aquests moments te n’adones perquè serveix un descapotable. Temperatura baixa a l’exterior, calefacció als seients i volant i a gaudir sense passar ni fred ni calor. Quan circules per terreny off-road, camins,00 i carreteres amb neu amb la capota baixada descobreixes que és un model molt especial.

Haig de reconèixer que era una escèptica abans de provar el model però després de més de 400 quilòmetres realitzats durant el test drive la meva visió ha canviat. És possible que no sigui el model més pràctic, té molt poc maleter i no deixa de ser un SUV (hi ha molta reticència davant aquest segment) però davant el seu comportament no puc negar la veritat. És un model que va realment bé en carretera, en corbes no balanceja i en off-road es defensa com els millors. És un cotxe que no està pensat específicament per a cap terreny i per tant no és el millor en cap d’ells, però compleix amb escreix en tots. L’únic punt negatiu, el seu preu. Per buscar-li alguna cosa. El preu de sortida del dièsel de 150 CV, un motor que crec que es queda curt, és de 54.700 euros, 5.200 euros més car que la versió tancada.