Una edició molt especial

Si parlem del Seat Mii, la primera imatge que ens arriba a la ment és la d’un cotxe petit i elegant, un cotxe dissenyat per devorar la ciutat i apropar-se a un públic femení. Si a aquest bonic còctel li sumem que una de les marques més potents de roba, com és Mango, fa una edició especial, encara posem més picant. Ara sí podem dir que és un cotxe fet pel públic femení amb molts detalls exclusius com el ganxo de la bossa per tenir-la sempre a mà o el color exclusiu seguint les ultimes tendències de moda. Un cotxe per gaudir dins d’un món estressat com és la gran ciutat.

Estètica

Prova seat mii by mangoA primer cop d’ull, veiem que és un cotxe petit que comparteix plataforma amb el seu germà, el Volkswagen UP. Trobem el salt qualitatiu de la marca de Martorell en el seu petit utilitari, és un cotxe diferent, molt “cuco”. La pintura escollida és un beige “glamour” molt elegant amb unes llandes de quinze polzades gris antracita amb un disseny de doble radi. Aquesta combinació li dóna un toc esportiu.

La part davantera està marcada per les grans òptiques i la graella frontal amb el logo de la marca, un petit morro frontal on guarda un motor de tres cilindres i 75cv de potència. Les línies són fluides amb un aire juvenil que arriben fins a la part posterior on acaba de forma recta i sòbria, unes òptiques grans i el logo By Mango presidint la porta del maleter.

Un cotxe jove i dinàmic per la part exterior que continua dins seu. Crida l’atenció el SEAT Portable System Live que marca el quadre d’instrument. Aquest navegador amb Garmin com a proveïdor també té les funcions de l’ordinador d’abord, una novetat és que te’l pots emportar i evitar possibles robatoris. Un climatitzador molt eficient com és costum a la marca, la radio i el botó de la calefacció als seients completen la part central del quadre.

Prova seat mii by mangoEl volant, molt agradable al tacte, és de tres radis i el seu quadre el marca la gran rodona de la velocitat, on tots els comandaments són molt a mà i senzills d’utilitzar. Els seients són l’altre toc de l’habitacle que es nota Mango, uns seients grans i esportius amb el logo de Mango gravat. Completen un equipament específic les alfombres i un disseny de la clau únic. Un espai interior més gran del que sembla per fora i un maleter petit però suficient. Els acabats interiors són bons si tenim en compte que és un cotxe per sota dels 10.000€, detalls que marquen la diferència i li donen al Mii avantatge sobre els seus competidors.

Motor

Prova seat mii by mangoSota el seu capó trobem un petit tricilíndric de 1.0L amb 75cv i un consum homologat de 4,7L. Pot semblar un motor petit però empeny amb ganes i mou el cotxe amb bastant fluïdesa, a baixes revolucions és un cotxe tranquil, fàcil de conduir per la ciutat però és quan supera les 3.000 revolucions que mostra el seu caràcter. Combinat amb la seva direcció, el converteix en un depredador de la ciutat sent, aquest, el seu hàbitat preferit.

Si sortim a l’exterior, en algunes pujades notarem la seva baixada de rendiment, és normal en tractar-se d’un motor petit amb tres cilindres. Un motor que es distingeix per la seva suavitat i una molt baixa sonoritat i una absència de vibracions. Va associat a una caixa de canvis de cinc velocitats amb bon tacte i de fàcil usabilitat.
El consum durant la nostra prova ha oscil·lat entre els 5,5L i els 7L, uns consums ajustats tenint en compte les condicions entre ciutat, autopista i carreteres.

Comportament

El seu hàbitat preferit és la ciutat, les seves petites dimensions i el seu pes li ofereixen un gran avantatge entre el dens trànsit urbà, ideal per ser com un ratolí i esquivar les cues. Els estrets carrers del traçat metropolità no seran obstacle i la seva direcció molt precisa faran que aparcar en llocs petits sigui bufar i fer ampolles. El tacte de les seves suspensions és tou, trobant un bon equilibri entre confort i estabilitat, es menja les irregularitats dels carrers però si topem amb un gran sotrac, ho notarem de manera evident.

Que passa si sortim a l’autovia? Doncs notem que el cotxe té gran aplom gràcies a la seva distancia entre eixos. No és un vehicle per fer grans trajectes, trobaríem a faltar una mica més d’espai, però per fer el viatge a treballar diàriament, és perfecte. La carrosseria oscil·la una miqueta en agafar les corbes però no és incòmode. Es nota més aquesta sensació si sortim a una carretera revirada on es defensa, però aquí notem que no està fet per això, les inclinacions de la carrosseria i la falta de agarri lateral dels seients en fan notar.

Podem dir que el seu hàbitat és l’ús diari, un cotxe fet i creat pel dia a dia, on costa gaudir entre el bullici de la ciutat, però dins del Mii By Mango és com si estiguessis prenent un cafè, et sents tranquil i transmet la confiança per seguir.

Conclusió

Ens ha agradat molt aquest Seat Mii By Mango, un cotxe per utilitzar a la teva vida diària on no busques l’esportivitat sinó la comoditat i el ser diferent. El nou Mii està molt ben acabat i es nota la qualitat de Seat i el salt respecte al seu antecessor, l’Arosa. Creiem que han posat el picant que faltava a la marca i és tot un encert l’aposta de Seat per aquest tipus de cotxes i edicions com el Mango, fet i creat per marcar l’estil que el públic femení marca.

Ens ha agradat: Comoditat, disseny, comportament
Ha millorar: Esportivitat, opcions, Seat Portable

Galeria de Fotos