RAID – OilLibya Ral·li del Marroc

1

RAID - OilLibya Ral·li del Marroc

Al Attiyah en cotxes i Sunderland en motos guanyen el Ral·li del Marroc

El pilot catarí Naser Al Attiyah (Mini) va guanyar aquest divendres passat el Ral·li del Marroc després la retirada per avaria del Peugeot 2008 DKR 16 del líder de la classificació fins dijous, el madrileny Carlos Sainz.

L’abandonament de Sainz, que va dominar les etapes anteriors, va posar en safata la victòria a Al Attiyah.

RAID - OilLibya Ral·li del Marroc

En l’última etapa, que va guanyar el sud-africà Giniel de Villiers (Toyota), Al Attiyah es va dedicar a mantenir la mecànica i la diferència de temps amb la resta de pilots i va finalitzar el ral·li amb 16:45 minuts d’avantatge sobre el rus Vladimir Valsilyev (Toyota), segon, i 17:14 respecte al tercer, el saudí Yazeed Al Rajhi (Toyota).

Al-Attiyah amb la victòria en el ral·li assoleix el títol mundial de Raids 2015 de la FIA juntament amb Matthieu Baumel com copilot, ha declarat “el ral·li ha estat dur i complicat”

En aquesta cursa hem pogut veure la participació de grans pilots del mundial de ral·lis com Sebastien Loeb (retirat per que va capgirar el seu Peugeot 2008 DKR 16) i també el pilot Mikko Hirvonen, cinquè classificat amb un  Mini del X-Raid, i que va finalitzat a 31:11 d’Al-Attiyah.

RAID - OilLibya Ral·li del Marroc

Com ja podeu imaginar els pilots, les marques i els equips privats estan utilitzant aquestes curses com preparació del proper Dakar, que es presenta molt i molt interessant.

L’OiLibya Ral.li del Marroc, va presentar un recorregut molt atractiu i dur (cotxes i motos), antigues pistes del Dakar africà.

El ral.li va constar de 897 km d’enllaç, 1358 km d’especials i un total de 2255 km i cinc dies de cursa pel desert marroquí i en concret pel Er Chebi

MOTOS

Els pilots catalans de motos que participaven en la cursa Barreda i Laia Sanz, han tingut un final de cursa bastant diferent:

Barreda va caure en l’etapa de dijous quan era líder de la classificació general i va abandonar la cursa

RAID - OilLibya Ral·li del Marroc

Una caiguda en la penúltima etapa del Ral·li va deixar al pilot català Joan Barreda sense opcions en la classificació. En el kilòmetre 13 i quan circulava a “bon ritme, còmode”, Joan Barreda (Honda) es va veure “volant per l’aire”, segons va explicar.

“Sembla que hi havia una zona que no estava senyalitzada en el llibre de ruta, que ha provocat la meva caiguda. No recordo el que ha passat perquè per instants, he perdut el coneixement. No es res greu.

RAID - OilLibya Ral·li del Marroc

L’incident de Barreda va facilitar al britànic Sam Sunderland, passar a liderar la classificació general de la cursa.

La publicació dels resultats oficials es va endarrerir per la deliberació dels jutges, en calcular el temps perdut per el xilè Pablo Quintanilla i l’austríac Matthias Walkner, segon i tercer, durant la seva assistència a Joan Barreda.

En declaracions realitzades abans del ral·li va comentar Joan Barreda: “Estem preparats. Sortirem amb més ganes que mai. Ha estat un estiu dur per a mi però espero que a partir d’ara podem seguir amb la mateixa línea que portàvem abans de la lesió. El ral·li servirà per a que podem retrobar el ritme i seguir la nostra preparació de cara al Dakar 2016, que ara mateix, es el nostre objectiu. Deurem estar molt atents i seguir el plantejament que tenim estipulat de cara a les properes setmanes. Tinc ganes de tornar a lacció.”

Barreda i l’equip Honda encara tenen per endavant uns mesos de preparació  per arribar a sud-america amb plenitud de forma per guanyar el Dakar.

Laia Sanz, la pilot de KTM, ha realitzat un ral·li de menys a més, en la primera etapa quan rodada en la 13ª posició va patir un problema tècnic, la pilot va manifestar:

RAID - OilLibya Ral·li del Marroc

“ha estat una llàstima, perquè rodava molt còmode sobre la KTM del Dakar i estava molt a dalt (classificació) tot i no arriscar el més mínim”

Laia Sanz va haver d’abandonar a meitat de la primera etapa per un problema tècnic i va poder reincorporar-se a la cursa en la segona etapa, però ja sense opcions a la classificació general.

Laia Sanz, que el dissabte anterior al ral·li es va proclamar campiona del món d’enduro a França per quarta vegada consecutiva, va tenir que viatjar moltes hores per poder estar en la sortida del ral·li i només va poder dormir unes 3 hores, però l’esperit competitiu d’aquesta campiona no te fi, enhorabona Laia

RAID - OilLibya Ral·li del Marroc

Desprès de reparar la moto, l’organització li va permetre que pogués prendre la sortida en l’etapa següent amb la penalització corresponent, així i tot va poder finalitzar la cursa en la 11ª posició de la classificació final, una autèntica campiona

Sunderland guanya l’Oil Libya Ral·li del Marroc

El pilot britànic Sam Sunderland ha guanyat la cursa en motos amb la seva KTM.

RAID - OilLibya Ral·li del Marroc

 

La classificació final ha estat:

1, Sunderland –  KTM – 15:38.00
2. Walkner –  KTM +00.34
3. Goncalves – Honda +29.08
4. Faria – Husqvarna +56.38
5. Benavides – Honda +59.15