Una jornada èpica pels pilots amb moltes sortides de pista i topades

La segona Jornada del Ral·li de Gal·les, Thierry Neuville ha estat el més ràpid en els dos primers trams del dia, mentre que Mads Ostberg ha sofert una punxada i Jari-Matti Latvala ha hagut d’abandonar.

TRAM: TC7/8

TC7: Gartheiniog 1 – 11,34 km

El tram de casa per Elfyn Evans, ell viu a uns quilòmetres de l’especial. A part d’un nou final, és gairebé idèntic al tram de 2014 amb molt poca adherència i corbes ràpides. Té seccions amb bona visibilitat en la qual els pilots poden atacar. Té molt fang.

Thierry Neuville - Diari Català
Thierry Neuville

TC8: Dyfi 1 – 25,86 km

Dyfi, en plenes muntanyes de Snowdonian, és un tram clàssic de Gal·les que es va utilitzar per última vegada en aquest format en els noranta. És complicat, però les seves carreteres enamoren als pilots. Té molta vegetació al voltant i és molt relliscós en algunes parts.
Neuville ha estat el més ràpid amb el seu Hyundai i20 WRC en el tram de Gartheiniog per 1,2 segons sobre Latvala, abans de marcar el scratch de Dyfi per 1,1 segons sobre Sébastien Ogier.

Per la seva banda, Ostberg ha perdut la quarta plaça després de cedir gairebé un minut a Dyfi després d’un cop i Latvala s’ha vist obligat a abandonar en la segona especial en trencar la transmissió del seu Volkswagen Polo R WRC.

“No tinc idea del que ha passat”, ha dit Ostberg. “Vaig tenir un gran cop en la part davantera en una recta. M’ha sorprès perquè no he vist res”.

Dani Sordo ha superat a Ostberg amb el seu i20 WRC i ara té 7,7 segons d’avantatge.

El tercer classificat, Andreas Mikkelsen, ha informat d’un problema similar en el seu Polo R WRC. “He escoltat un cop a uns 10 km de la meta i després el cotxe anava estrany i he perdut grip”, ha dit Mikkelsen, el cotxe tenia signes d’una burxada.

Encara que la pluja no ha parat de caure, l’adherència era bona i el líder i el segon classificat, Meeke, han tingut bones actuacions. Ogier ha augmentat el seu avantatge fins als 15,1 segons, encara que el francès no està del tot concentrat en el ral·li després dels tràgics esdeveniments a París.

“És difícil continuar quan succeeixen aquest tipus de coses. El nostre és secundari. Anem a intentar de millorar el nostre ànim més endavant”, ha dit.

Elfyn Evans ha perdut temps a Gartheiniog després de sortir-se en una forquilla prop de la sortida i ha acabat Dyfi amb la graella de llums penjant del seu Ford Fiesta RS WRC

 

Ral.li de Gal.les – Dani Sordo Hyundai i20 WRC

TC10: Dani Sordo llastrat per problemes mecànics, Mads Ostberg i Ott Tanak han aprofitat els problemes amb la caixa de canvis de l’espanyol per situar-se quart i cinquè respectivament.

Dani Sordo - diari Català
Dani Sordo

TC10: Dyfi 2 – 25,86 km

L’espanyol s’ha vist relegat per Ostberg en la segona passada per Dyfi després de perdre gairebé 30 segons i ha descendit fins a la sisena plaça amb el seu Hyundai i20 WRC.

“He tingut un problema baixant marxes amb la caixa del canvi”; ha dit Sordo. “He arribat a una forquilla en quarta velocitat i quan he intentat reduir s’ha travat. Després d’això, m’he passat de frenada en una corba i he colpejat un mur”.

Ostberg i Tanak han pujat a la quarta i cinquena plaça respectivament, encara que l’estonià ha fet una virolla amb el seu Ford Fiesta RS WRC en el mateix tram. Tanak està només 1,7 segons per davant de Sordo.

Ostberg segueix patint amb l’aigua i el fang que entren a l’interior del seu DS 3 WRC a través d’un forat en el terra del cotxe. “No és agradable. Els pedals estan relliscosos i hi ha molta aigua al terra”, ha comentat el noruec, que ha de netejar la brutícia després de cada tram.

Les condicions han empitjorat en les segones passades per Gartheiniog i Dyfi després de la pluja que està caient. L’aigua estancada ha omplert les roderes i el segon classificat, Kris Meeke, ha explicat que li estava sent molt difícil fer front als trams enfangats amb el seu Citroën DS 3 WRC.

“Pots veure que l’entrada d’una corba està tot bé, però a la meitat pot ser que les roderes estiguin plenes d’aigua. Haig d’anar amb compte per no fer res estúpid”, ha afegit.

Meeke ha reduït la diferència amb el líder Sébastien Ogier en marcar el segon millor crono per darrere d’Andreas Mikkelsen a Gartheiniog, però el francès ha contraatacat guanyant a Dyfi per 5,6 segons al britànic. La diferència entre tots dos és ara de 19,3 segons, amb Mikkelsen tercer 27,4 segons més enrere.

Hayden Paddon, Elfyn Evans, Stéphane Lefebvre i Robert Kubica completen el top 10 per darrere de Sordo. Kubica ha superat a Lorenzo Bertelli i Martin Prokop.

TC12: S. Ogier cedeix temps per la bolcada de Neuville. El líder del Ral.li Sébastien Ogier ha perdut temps després de parar-se en el lloc de l’accident.

Sebastien Ogier - Diari Català
Sebastien Ogier

TRAM: TC11/12

TC11: Dyfnant 1 – 19,02 km

Dyfnant és un dels trams més mítics del rallye. És molt ràpid, encara que té corbes molt relliscoses repletes de fang. Compta amb seccions amb molt ritme on els pilots poden atacar amb bona visibilitat.

TC12: Aberhirnant 1 – 13,91 km

És un dels trams més ràpids, especialment en la seva part central. Els pilots han de tenir confiança en les seves notes per treure el màxim potencial. Les carreteres solen tenir bona adherència, però amb el pas dels cotxes la superfície es llima i es converteix en impracticable.

Neuville ha bolcat el seu Hyundai i20 WRC en el quilòmetre 9,1 del tram. Ogier s’ha detingut després de ser avisat pel copilot del belga, Nicolas Gilsoul, mentre els aficionats intentaven moure el cotxe.

“Estava bloquejant la pista, així que hem hagut de parar un temps. El copilot ens ha dit que paressin per complet. Se les han arreglat per moure el cotxe i deixar-nos passar”; ha explicat Ogier.

Els comissaris del ral·li han examinat la seqüència amb les càmeres onboard d’Ogier per veure quant temps ha estat aturat i li han retornat 31 segons, prou perquè el francès s’hagi adjudicat el scratch.

Ogier ha estat el més ràpid també en el següent tram d’Aberhirnant per 3,3 segons sobre Kris Meeke i el seu DS3 WRC. Amb només el tram de Chirk Castle abans d’acabar el bucle matinal, Ogier té 28,9 segons sobre Meeke.

Les condicions han empitjorat encara més amb la pluja persistent.“Hi havia molta aigua, hem tingut aquaplaning en sisena velocitat”, ha explicat Meeke després de Aberhirnant.

Andreas Mikkelsen segueix tercer a 28,3 segons de Meeke, malgrat haver trencat la suspensió posterior dreta del seu Polo R WRC després de colpejar un forat. Malgrat això, ha estat capaç de ser el més ràpid a Dyfnant.

La quarta plaça només li ha durat un tram a Mads Ostberg. El noruec s’ha sortit en Dyfnant i ha perdut 90 segons, veient-se relegat a la vuitena plaça. Això ha permès a Tanak situar-se quart amb el seu Ford Fiesta RS WRC, just per davant de Dani Sordo, que és cinquè a 8,2 segons de l’estonià.

Hayden Paddon completa el top 6 encara que ha tingut una col·lisió amb Martin Prokop en el tram d’enllaç després d’Aberhirnant. El neozelandès, que també té problemes amb el canvi, ha seguit amb el seu i20 WRC danyat, mentre que Prokop ha hagut d’abandonar.

El cotxe de Jari-Matti Latvala fora de pista