Com cada any, el Ral·li de Montecarlo s’encarrega d’obrir el Mundial

Una cursa molt selectiva i desitjada pel Comitè Organitzador de l’Automòbil Club de Mònaco, i ara, en aquesta edició 84a del Ral·li de Montecarlo, es presenta redissenyat i amb moltes novetats.

Després de tres dies de reconeixements, des de dilluns 18 de gener al dimecres 20, els competidors tindran l’oportunitat el mateix dimecres a la tarda per descobrir un nou Shakedown (3,35 quilòmetres), organitzat per primera vegada a Gap, ciutat escollida per tercer any consecutiu. El Service Park, com sempre, està situat prop del centre nàutic.

El començament del Ral·li de Montecarlo tindrà lloc l’endemà, dijous 21 de gener, on es donarà la sortida oficial d’aquesta primera de les tretze proves del Campionat del Món FIA de Ral.lis 2016 a les 18:10, a la Plaça del Casino de Montecarlo. El programa d’aquest dijous inclou dues etapes, Entrevaux – Val de ChalvagneRouaine (SS 1 – 21,25 quilòmetres) i BarlesSeyne-els-Alps (SS 2 – 20,38 quilòmetres), per competir a la nit en el consell d’Alps-de-HauteProvence.

Com l’any passat, el segon dia de competició (Divendres 22 de gener) es durà a terme al nord de Gap, entre els consell de Hautes-Alps i l’Isère, amb un bucle de tres etapes, molt a prop geogràficament amb el següent tram, Cos – La Salle-en-Beaumont (SS 03/06 – 14,65 quilòmetres), Aspres-els-CorpsChauffayer (SS 4/7 – 25,78 km) i Les Costes – Chaillol (SS 5/8 – 17,82 quilòmetres) que es faran dues vegades.

Dissabte 23 de gener, dia de trams llargs, mitjana totalitzadora del Ral·li de Montecarlo. Per executar en un bucle continu i en dues ocasions, l’etapa més temuda de Lardier-et-Valença – Faye (SS 9/11 – 51,55 quilòmetres), seguit de l’etapa sense precedents de SaintLeger-els-MélèzesLaBâtieNeuve (SS 10.12 – 17,13 quilòmetres) que creua l’estació d’esquí Ancelle abans del Col de Moissière. Després, pel camí que els porta de nou al Principat de Mònaco, els competidors hauran de fer front a la famosa etapa de Sisteron – Thoard (SS 13 – 36,60 quilòmetres).

La jornada de cursa definitiva, el diumenge 24 de gener, amb les especials dibuixades a l’interior dels Alps Marítims que només els primers 60 classificats la nit abans competiran en una seqüència de tres trams sense ajuda, en l’ordre, Col de l’OrmeSaintLaurent (SS 14 – 12,07 quilòmetres), La BollèneVésubie – Peira Cava (SS 15 – 21,36 quilòmetres), la versió invisible del Col de Turini, i finalment, una altra passada a través del Col de l OrmeSaintLaurent (SS 16 – 12,07 quilòmetres) com Power Stage. Després d’una última parada al parc d’assistència, vindrà el temps de recompenses per als valents competidors d’aquesta 84a edició del Ral·li de Montecarlo a partir de les 15:00 en la tradicional cerimònia organitzada a la plaça del Palau del Príncep de Mònaco.