La 58a edició del Ral·li Internacional de Cotxes d’Època Barcelona-Sitges va congregar a milers de curiosos i aficionats dels cotxes d’època

La costa de Barcelona va ser testimoni, un any més, del salt en el temps que té lloc durant el Ral·li Internacional de Cotxes d’Època Barcelona-Sitges. Per un instant la màgia de la història es va fer propietària de la nostra carretera més característica, les corbes del Garraf, en el trajecte fix de Barcelona a Sitges del diumenge passat. El mar i la muntanya van exercir de perfectes companys d’un viatge màgic a temps millors?

Des de la seva sortida de Barcelona aquest ral·li ha comptat amb molta expectació i l’alcalde de Sitges, Miquel Forns, acompanyat per Gala Pin, regidora del districte de Ciutat Vella de Barcelona, van ser els encarregats d’alçar la bandera de la sortida. Un Ache Frêres de 1902 de només tres rodes, ha estat el vehicle que ha obert la caravana de participants. Del total final d’inscrits, 61 competien al volant d’automòbils (56 anteriors a 1928) i 15 al manillar de motocicletes fabricades abans de 1938, que ràpidament s’han situat al capdavant de l’expedició. La 58a edició del Ral·li Internacional de Cotxes d’Època Barcelona-Sitges va sortir amb puntualitat anglesa de la Plaça Sant Jaume a les 10.30 del matí per recórrer els carrers de l’Hospitalet de Llobregat, Cornellà de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels.

Durant tot el recorregut els carrers es van omplir de curiosos que treien els seus telèfons per fotografiar els bonics carruatges. Perquè no és un ral·li de clàssics, es tracta de més aviat d’una caravana de vehicles d’època, alguns amb més de cent anys, amb els seus propietaris a conjunt. La velocitat no és l’important, per res. Per això el trajecte és tan amè, ple de felicitat, salutacions i ‘bon rotllo’. Perquè aquesta jornada està pensada per traslladar als seus participants i aficionats a temps de tutús, barrets d’ala ampla i fins i tot alguna cotilla. Tot això amb el premi com a excusa, perquè no és l’objectiu.

Ralli Internacional de Cotxes d'Època Barcelona-Sitges
Cotxes amb més de cent anys al Ral·li Internacional de Cotxes d’Època Barcelona-Sitges | Foto: Telva Somoza

Després de fer gaudir als aficionats situats en cada corba de la carretera del Garraf els cotxes van arribar al Port d’Aiguadolç de Sitges. Pel seu estret passeig van aparcar les motos i els vehicles protagonistes. La multitud va col·lapsar el carrer i milers de curiosos preguntaven per cada detall als propietaris dels vells carruatges. Quin motor porta? Quants pistons? Com s’encén? I la més escoltada, Quant pot arribar a costar? Però són models que no tenen preu. Emilio Ripollés Ferrer, propietari del Lincoln Model L Sport Phaeton en color vermellós del 1924 que va aconseguir el Primer Premi de la Categoria IV (Cotxes d’entre 1921 i 1928), va comentar que el seu valor no es pot calcular així com així.

A la seva arribada a la Fragata, els cotxes es van quedar estacionats per poder ser admirats fins a les 17.30 hores. Mentrestant, els participants tenien un menjar de gala a l’Hotel Calipolis, amb la publicació dels premis i el lliurament dels mateixos als guanyadors per categories, donant per finalitzada la 58a edició. Els premis no només se centren en els vehicles. En arribar a la plaça de la Fragata el nen i els cinc participants més elegants van aconseguir un trofeu pel seu estil d’època. Les motos que es van alçar amb els trofeus…. I els automòbils es van dividir en quatre grups: el I per a carruatges de fins al 1908; Grup II, entre 1909 i 1914; Grup III, entre 1915 i 1920; i Grup IV, entre 1921 i 1928. Per poder veure tots els cotxes que van participar en el concurs i trobar informació detalla sobre ells la pàgina web oficial té un apartat exclusiu.

ralli sitges
Els participants van vestits amb roba d’época | Foto: Katia Armesto

Per veure les imatges que l’organització ha publicat després del ral·li, podeu clicar aquí. 

Els premiats han estat:

Participants més elegants

26 Rochet Schneider Mod. 15000 (1919)

64 Chevrolet Mod. National (1928)

12 Overland Mod. 69T (1913)

50 Rolls Royce Mod. Phamton 1 (1926)

35 Rolls Royce Mod. 20HP Salamanca (1923)

 

Participant infantil més elegant

58 Ford Mod. A (1928)

 

Millors motocicletes

1 Matchless Mod. H (1920)

5 Guzzi 500 (1929)

2 BMW Mod. R62 (1928)

 

Automòbils més destacats segons la seva data de fabricació

Grup I fins 1908

4 Chenard Walcker Mod. Torpedo Sport (1907)

3 Panhard Levasor (1907)

2 Darracq (1905)

 

Grup II, entre 1909 i 1914

14 Clement Bayard Mod. LM4 (1913)

11 Buick Mod. 31 Speedster (1913)

10 Ford Mod. T (1913)

 

Grup III, entre 1915 i 1920

23 España Mod. Torpedo (1917)

28 Ford Mod. T (1920)

24 Locomobile Mod. Sportif 48 serie 7 (1918)

 

Grup IV, entre 1921 i 1928

42 Lincoln Mod. L-Sport Phaeton (1924)

33 ZL Zedel Mod. C16 (1922)

55 Citroën Mod. C4 (1928)

 

Premi RACC pel fabricat a Catalunya i millor conservat

49 Hispano Suiza (1924)