Presentat el Range Rover Evoque Convertible

A la vida hi ha coses estranyes i poc comunes que són mirades de reüll però que sempre tothom parla d’elles, i aquest és el cas del nou Range Rover Evoque Convertible. Segurament mai us haguéssiu pensat veure un SUV descapotable (i menys un Range Rover), doncs aquí el teniu, amb sostre de lona i explorant un segment buit que difícilment trobi molts compradors. Nissan ho va intentar amb el Murano i va fracassar. Segurament l’únic “èxit” en aquest segment fossin els Suzuki Samurai i Vitara descapotables.

Ja fa mesos que la marca britànica ens anava llençant avisos de la seva intenció que el Range Rover Evoque Convertible passés a producció i fos una realitat i, finalment, així ha estat. És innegable que el conjunt resulta xocant però, al mateix temps, espectacular. La base és la mateixa que el Evoque amb sostre, però el descapotable aporta una capota de lona de color negra que es plega automàticament en 18 segons si la traiem, i 21 segons si la posem. Aquests dos processos poden realitzar-se en marxa fins a 48 km/h. Les mesures del model són de 4,37 metres d’allargada, 1,98 d’ample, 1,6 d’alçada i 2,66 de batalla. El pes oscil·la entre 1.936 i el 1.967 quilograms.

Range Rover Evoque Convertible | Diari Català
Interior

L’interior del Range Rover Evoque Convertible segueix l’elegància dels models de la marca. Ofereix 4 places i dos nivells d’acabats; SE Dynamic i HSE Dynamic. De sèrie trobem elements com la tapisseria de pell, el sistema multimèdia InControl Touch Pro amb pantalla de 10,2 polzades, Wifi, càmeres d’aparcament, un sistema de so amb 11 altaveus, etc. On perd espai és al maleter ja que aquest es veu reduït a 251 litres, tot i que es manté igual tant si portem la capota pujada com baixada.

Pel que fa a la mecànica, en aquest Range Rover Evoque Convertible trobem una opció benzina, Si4 de quatre cilindres, 240 CV i un consum de 8.6 l/100 km/h, i dues de dièsel de també quatre cilindres; la primera és el Ingenium TD4 de 150 CV i 5.7 l/100 km, i la segona el Ingenium TD4 de 180 CV amb el mateix consum que l’anterior. Tota la gamma equipa la caixa de canvis automàtica de 9 velocitats firmada per ZF i tracció total.

Range Rover Evoque Convertible | Diari Català
Vista lateral

Segons el seu disseny podem afirmar que el seu hàbitat natural no serà precisament les zones muntanyoses, sinó que el veurem en àmbits costaners i de platja on la gent pugui passejar amb ell i lluir-lo sota el Sol. Tot i així, la marca ens diu que està totalment preparat per condicions offroad oferint les tecnologies Terrain Response i All-Terrain Progress Control on es controlaran totes les característiques per atacar qualsevol terreny complicat.

No tenim gaires esperances de veure moltes unitats pel carrer ja que és un tipus de vehicle difícil d’entendre, però si us agrada i en voleu un sapigueu que ja el podeu demanar per un preu que parteix dels 54.700 euros. Les primeres unitats arribaran cap a la primavera, just quan el Sol comença a donar les seves primeres pinzellades de calor.