Renault anuncia un preacord per comprar l’equip Lotus

0
Renault anuncia un preacord per comprar l'equip Lotus
Renault anuncia un preacord per comprar l'equip Lotus
Foto: REUTERS

D’aquesta manera Renault anuncia una tornada esperada

Renault Group ha anunciat un preacord amb Gravity Motorsports, empresa propietària de Lotus, per comprar l’equip britànic i tornar a competir a la Fórmula 1 amb un equip propi de cara a la propera temporada.

En concret, Renault anunciava a través d’un comunicat que ha “signat una carta per a la potencial adquisició” de l’equip Lotus, que aquest any està completant un Mundial molt discret i ocupa el sisè lloc de la classificació de constructors.

[quote]La presència de Renault a la temporada vinent quedava suspesa a l’aire després que Red Bull trenqués la seva relació amb la marca francesa com a subministradora de motors[/quote]

“La signatura d’aquesta carta suposa el primer pas de Renault en el seu nou projecte d’un equip de Fórmula 1 per al 2016, estenent a 38 anys el seu compromís amb la millor categoria d’automobilisme del món”, va subratllar la marca francesa.

Després d’aquest acord inicial, les parts “treballaran juntes en les properes setmanes” per acordar “una transacció definitiva” que concreti la tornada a la Fórmula 1 amb equip propi de Renault, el qual va abandonar la competició al 2011.

La presència de Renault a la temporada vinent quedava suspesa a l’aire després que Red Bull trenqués la seva relació amb la marca francesa com a subministradora de motors. L’escuderia de la beguda energètica ha mantingut un bon idil·li amb Renault fins aquesta temporada, on la manca de potència del motor francès ha provocat un seguit de males reaccions al box de l’escuderia austríaca.

Amb aquest preacord amb Lotus, Renault vol tornar per la porta gran al circ de la Fórmula 1, aquell que tantes alegries li ha donat, sobretot amb el binomi que formaven Flavio Briatore com a propietari de l’escuderia i Fernando Alonso com a pilot.

Problemes a Red Bull

La possible aliança entre Red Bull i Ferrari (com a proveïdor de motors) de cara al 2016 s’embolica cada vegada més i complica la presència de l’escuderia a la temporada vinent.

Red Bull es troba en una situació d’incertesa i desconeixença, ja que ha de dissenyar el cotxe de la propera temporada sense saber l’espai i les exigències que ocuparà el futur motor. “Fa dues setmanes la situació ja era preocupant, especialment per a Toro Rosso”, afirmava Horner.

Després de trencar amb Renault, l’única opció  de motor és Ferrari ja que Mercedes es va negar rotundament a qualsevol cessió, suposem que per prevenir que Red Bull no es posés a l’altura de l’escuderia Mercedes. Però Ferrari, segons asseguren els austríacs, ha advertit que no serien els motor d’última generació, sinó els d’aquest any però millorats.

“Estan jugant amb nosaltres, però no volem seguir el joc. La nostra idea de retirar-nos creix cada vegada més perquè és una impertinència que ens ofereixin motors de 2015 quan alhora Sauber i Haas gaudiran del motor de 2016”, ha assegura avui dilluns Helmut Marko, assessor de l’equip.

[quote]”Si no podem competir, haurem de mirar cap a altres activitats”[/quote]

Red Bull fins i tot ha afirmat que podria bloquejar l’intent de Ferrari pequè hi hagi millores en el motor durant la temporada, ja que es necessita una acord unànime entre les escuderies. D’aquesta manera no podran millorar ells tampoc el motor de la propera temporada.

Horner insisteix que necessiten un motor de primera classe per seguir en competició, i que l’última cita d’Abu Dabi al novembre pot marcar l’anunci del definitiu adéu tal com ha suggerit l’amo de la marca, Dietrich Mateschitz. “Si no podem competir, haurem de mirar cap a altres activitats, Milton Keynes -seu de Red Bull- està ple de talent i haurem de mirar on aplicar-ho”.

Ferrari, igual que Mercedes, sap el potencial de Red Bull en temes d’aerodinàmica i, d’aquesta manera, vol protegir-se les esquenes per evitar que una escuderia amb el seu motor pugui quedar per davant de l’escuderia que representa la marca. Així doncs, si aquest problema no té una solució ràpida i àgil, direm adéu a una de les escuderies que més alegries ha donat en aquests darrers anys.