15.000 Renault Captur 1.5 dCi emeten més emissions de les permeses

Fa dos dies us explicàvem que Renault havia fet una crida a revisió a més de 15.000 vehicles per tal de realitzar els ajustaments necessaris per solucionar el problema d’emissions que els afecta. Ara, després de noves informacions, coneixem que aquesta revisió serà només per un model i motor en concret, el Renault Captur 1.5 dCi.

Aquesta versió del Renault Captur de 110 CV i dièsel, que porta fabricant-se des del juny del 2015 a la planta de la marca francesa a Valladolid, no utilitza cap software fraudulent ni cap element per l’estil, el problema sorgeix d’un mal funcionament del NOx-Trap, el filtre que serveix per neutralitzar l’òxid de Nitrogen segons marca el cicle d’homologació NEDC, un cicle que s’efectua a temperatures que oscil·len entre els 20 i 30 graus, mentre que en aquest Renault Captur 1.5 dCi semblava activar-se entre 17 i 35 graus, provocant així aquest desajust en les emissions.

A més de reparar aquest filtre defectuós, la marca francesa també haurà de fer un petit ajustament a la centraleta electrònica ja que també es requereix retocar la unitat de control de les emissions contaminants. En total, la feina no ocuparà més de mig dia i l’usuari no haurà de pagar absolutament res.

Igualment, la marca també oferirà una crida a revisió a més de 700.000 vehicles per tal de reprogramar la centraleta i reduir el nombre d’emissions dels models, tot i que Renault ha reiterat que aquest nombre d’unitats no estan afectades pel problema que sí presenta el Renault Captur 1.5 dCi. La marca oferirà més detalls sobre aquesta revisió durant el proper mes de març i serà totalment voluntària, sense cap cost per a l’usuari.