El Renault Clio RS Trophy 220 és l’utilitari esportiu més ràpid de Nürbugring

Un cop més, la guerra de Nürburgring torna a escena. Sembla que l’Infer Verd s’ha convertit en una mena de santuari on totes les marques volen aconseguir el millor temps en la seva categoria. Ara és el torn del Renault Clio RS Trophy 220 que, sense haver fet certes “trampes” com el Megane RS Trophy, ha aconseguit posar-se la medalla del més ràpid dels utilitaris esportius de tracció davantera, i ho ha fet amb un temps de 8 minuts i 23 segons en el complicadíssim traçat alemany.

Si mirem enrere, recordareu que el Megane va utilitzar certes fórmules no gaire ètiques per batre el temps que havia marcat a Nürburgring el Seat Leon Cupra en el segment de compactes esportius però, ara, el Renault Clio RS Trophy 220, ho ha aconseguit amb tots els elements de sèrie, sense cap modificació. Així doncs, aquesta edició del Clio aporta un nou calibratge de les suspensions, uns frens força potents o uns pneumàtics Michelin Pilot Super Sport, entre d’altres.

La mecànica del Renault Clio RS Trophy 220 també es veu modificada respecte al RS convencional amb un nou turbo, una gestió electrònica diferent i un sistema d’escapament millorat. Com el seu propi nom indica, genera 220 CV amb una velocitat màxima de 235 km/h i una acceleració de 0 a 100 km/h en 6,1 segons. Es mou gràcies a una caixa de canvis automàtica de doble embragatge. Tota aquesta potència no està renyida amb l’eficiència i per això compleix amb la normativa Euro 6 i, segons la marca, homologa 5,7 litres als 100 quilòmetres.

Al mercat espanyol el Renault Clio RS Trophy 220 es ven a partir de 29.040 euros, un preu que és força elevat per tractar-se d’un utilitari esportiu però justificat per la seva singularitat com a edició. De fet, el Peugeot 208 GTI 30 Aniversari ronda aquest mateix preu.