Renault ha d’ajustar els nivells d’emissions d’aquests vehicles

Fa uns dies us explicàvem el cas Renault que estava sent investigat per agents de l’oficina antifrau francesa per tema d’un excés en les emissions que emeten els seus vehicles, tot i que la marca i les primeres avaluacions van mostrar que no existia cap software fraudulent, cosa que sí estava present en el sonat cas del grup Volkswagen. Tot i així, els nivells de contaminació dels models Renault semblen superar el límit establert per Europa i, com a conseqüència, avui coneixem que la marca del rombe ha fet una crida a revisió a més de 15.000 vehicles per avaluar i ajustar l’excés de les emissions.

Aquesta informació ha arribat aquest matí des de ‘RTL Radio’ on la ministra d’Ecologia, Desenvolupament Sostenible, i Energia del govern francès, Ségoléne Royal, ha afirmat que Renault retiraria més de 15.000 vehicles per ajustar els nivells d’emissions i així complir amb la normativa establerta a la Unió Europea. Aquest ajustament no portarà més de mitja hora de feina i, com a Volkswagen, la marca no cobrarà res a l’usuari, tot i que encara es desconeixen els costos extra que haurà d’assumir Renault per aquests ajustaments. Així mateix, la ministra ha assegurat que la majoria de vehicles afectats estan ja en circulació, però que també n’hi ha que estan pendents de matriculació, els quals ja se’ls hi aplicarà els ajustaments necessaris per sortir al carrer correctament.

Segons sembla, les últimes proves realitzades diuen que, tot i no haver-hi un software fraudulent, els nivells d’emissions homologats són molt més baixos que els que es registren en conducció real, d’aquí aquesta urgència per solucionar el problema.

No obstant, França seguirà revisant les seves marques per saber si els nivells contaminats dels vehicles són els estipulats o es superen considerablement. De moment, el grup PSA Peugeot Citroën ja va emetre un comunicat mostrant l’aprovat de la Comissió Royal, l’òrgan encarregat de vetllar pel compliment de les emissions.