Els agents antifrau segueixen investigant el cas de Renault

Des que es va destapar el cas del frau de les emissions del grup Volkswagen, conegut com a Dieselgate, els organismes van intensificar la pressió sobre la resta de marques per intentar trobar noves manipulacions que els comprometessin. En aquest sentit, els fabricants passaven a estar en el punt de mira de la societat, la qual durant els darrers temps està molt conscienciada amb el tema de la contaminació i el canvi climàtic. Doncs bé, a hores d’ara, Renault està sent investigada per un possible frau en les emissions dels seus motors.

Segons han comentat portaveus del sindicat, agents de l’oficina antifrau francesa han irromput a la marca francesa per buscar proves i investigar sobre els gasos que emeten els vehicles de la marca del rombe. Així mateix, aquests mateixos agents han confiscat material informàtic per seguir realitzant la recerca de forma més exhaustiva.

La conseqüència més directe d’aquest possible frau en les emissions dels models Renault s’està vivint a la borsa, on les accions de la marca han caigut, a hores d’ara, prop del 20%, la seva major caiguda des de 1999.

Aquesta baixada de les accions de Renault també arrossega a altres marques que reben la poca confiança dels mercats cap a aquest sector. Així doncs, Peugeot baixa un 10% i Volkswagen, Daimler i BMW ho fan en un 5%.

No obstant, i davant de la investigació oberta, Renault acaba de fer públic un comunicat on s’explica que la Comissió Royal, constituïda pel govern francès per verificar que els fabricants francesos no haguessin muntat un dispositius similar al de Volkswagen, ha determinat que “el procediment en curs no posa de manifest la presència d’un software fraudulent equipat en els vehicles Renault”.

No fa gaire ja us explicàvem que un organisme alemany havia posat en dubte les emissions que expulsava el nou Renault Espace, però la marca francesa del rombe va sortir ràpidament a desmentir-ho i posant en dubte la credibilitat d’aquest organisme alemany.