Renault Sandero RS, el GTi Low Cost

0
Renault Sandero RS

Renault Sandero RS

Només disponible per alguns mercats d’Amèrica del Sud

Fins a dia d’avui tot el que pensàvem quan parlàvem de la marca Dacia era en cotxes econòmics, simples, sense grans prestacions i clarament enfocats cap a les famílies. Doncs Renault ha volgut sortir d’aquesta rutina i crear alguna cosa diferent que trenques l’esquema habitual. Per donar aquest pas s’ha recolzat en Renault Sport i ha creat el que coneixeríem com Dacia Sandero RS, però que passarà a dir-se Renault Sandero RS, ja que, per desgràcia, no el gaudirem a Europa, sinó que només estarà destinat per alguns mercats d’Amèrica del Sud.

D’aquesta manera, Renault i Dacia han creat un nou GTi però que jugarà amb un punt el seu favor, el seu reduït preu, fet habitual en tota la gamma Dacia. Sens dubte amb aquesta econòmica bala els francesos volen apropar-se a un públic més jove que, per un bon preu, pugui gaudir de les sensacions que ofereix un GTi.

Renault Sandero RS interior

Estèticament aquest Renault Sandero RS ja mostra una aparença molt més agressiva del que estem acostumats a veure en tota la gamma Dacia. El para-xocs davanter segueix el mateix esquema que els seus germans grans Clio RS i Megane RS, amb un splitter a mitja altura que acompanya les òptiques que utilitzen tecnologia LED. Al lateral es veuen clarament unes noves taloneres molt més esportives i unes llandes pròpies del GTi que és. A la zona posterior destaca el petit aleró superior i el difusor inferior per on surt la doble sortida d’escapament al costat esquerre. Sens dubte aquest Sandero RS ofereix un disseny molt atractiu.

I sota el capó que amaga? Doncs aquí no s’han estat de res i no han volgut tirar d’un motor de poca cilindrada i turbo, sinó que trobem un 2 litres amb 4 cilindres atmosfèric capaç d’arribar fins els 145 CV de potència. Per sort, la caixa de canvis és manual de 6 velocitats, una autèntica delícia per tot aquell que provi o compri aquest Sandero RS. Amb aquestes dades queda una mica lluny dels seus competidors directes en aquest segment; Els Ford Fiesta ST, Seat Ibiza Cupra o Peugeot 208 GTi s’apropen als 200 CV, però el Sandero RS va per lliure ja que per lluitar contra aquests ja hi és el Renault Clio RS.

Renault Sandero RS posterior

Però el Sandero RS no és queda aquí sinó que també equipa una nova suspensió esportiva, frens de disc a les quatre rodes i un ajust esportiu pel seu control d’estabilitat. Cal domar aquests 145 CV amb la màxima precisió possible.

Si donem un cop d’ull al seu interior veurem que també adopta detalls específics que el reconeixen com un RS, com, per exemple, els nous seients amb tapisseria exclusiva, un nou volant amb les sigles de Renault Sport i uns pedals acabats en alumini. A més a més també podem observar la pantalla que predomina a la consola central.

Aquest Renault Sandero RS és el primer model de Renault Sport desenvolupat fora d’Europa, ja que la seva evolució s’ha marcat des del centre de disseny de Renault a Sao Paulo, Brasil. S’espera que la seva comercialització comenci a Argentina cap a principis de 2016 però que, a poc a poc, anirà expandint-se per altres mercats d’Amèrica del Sud. Tot i així, encara tinc l’esperança que Dacia opti per llençar-lo també a Europa.

Ja per acabar us deixem amb un vídeo on s’explica com s’ha parit aquest GTi Low Cost.