Amb una estètica elegant el nou Renault Talisman millora en tots els aspectes al Laguna

Renault sempre ha prestat una importància significativa a la posició de les seves berlines, tot i que actualment no és el segment més interessant. La mateixa marca francesa accepta que des de 2010 aquest mercat ha patit un declivi progressiu davant el sorgiment de la nova plataforma SUV però també tenen clar que volen seguir renovant la seva berlina de representació. Això si, i com han remarcat durant la presentació a Florència (Itàlia) no es tracta del model successor del Laguna. El Renault Talisman neix d’una nova plataforma que el fa més gran i amb millor comportament. Un nou rival pel Volkwagen Passat.

Estètica

Els últims llançaments de la firma presenten una nova filosofia de disseny que pretén emocionar al seu futur conductor deixant enrere la visió pràctica dels seus models. Un exemple d’aquesta nova estratègia es el protagonisme que acaparà el rombe vertical just al mig de la calandra cromada i les línies més marcades i agressives que aporten un caràcter modern sense oblidar el refinament demandat en les grans berlines. Tot i això, el nou Renault Talisman també té detalls propis com els nous grups òptics que donen una personalitat pròpia. En forma de C, que baixa cap el para xocs, dibuixen una mirada única i original il·luminada amb tecnologia LED Pure Vision. Els elegants pilots de la part posterior també demostren un treball específic per diferenciar-se dels seus germans i poder ser completament identificable. Per tal d’entrar de ple en un segment de berlines de representació el nou Talisman segueix algunes pautes ‘no escrites’ com la presència de superfícies envidrades en una tercera part de la seva carrosseria i l’àmplia capacitat de personalització. La nova gran berlina compta amb nou colors exteriors dels quals destaca el Negre Ametista, reservat per a la versió més elevada Initiale Paris, que vam poder provar durant la presentació.

Renault Talisman, bona berlina | Diari Català
Imatge del interior del Renault Talisman

L’interior del Renault Talisman segueix amb l’objectiu de la personalització però amb un element clau en comú: mantenir l’estatus premium mitjançant acabats de gran qualitat que milloren notablement l’aspecte del model respecte al Laguna. La utilització de materials durs amb acabats molt ben reeixits genera la impressió d’estar dins un cotxe ben treballat, tant estèticament com mecànicament. Segons la firma l’habitacle ha crescut i posiciona al Talisman com un dels models més confortables del mercat amb detalls com els nous seients ‘classe business que estan inspirats en les butaques VIPS dels avions. Els espais per guardar objectes han augmentat oferint 25 litres en el seu interior més els notables 608 litres del maleter.

Equipament

Però la millora no només és estètica. El nou Renault Talisman ha aconseguit oferir un nivell d’equipaments que el posen a l’alçada de qualsevol dels seus rivals. Durant la presentació vam poder provar la pantalla multifunció de 8,7 polzades, de les més grans del mercat, però també està disponible en 4,2 o 7 polzades (depenen del nivell d’acabat). A més a més del sistema R-Link 2 la nova berlina de Renault compta amb el sistema Milti-Sense, que ja munten models com l’Espace. Gràcies a aquesta nova tecnologia el conductor pot adaptar la dinàmica del cotxe en funció de les seves necessitats modificant fins a deu paràmetres de la conducció (direcció, suspensió, resposta del motor, etc.) en quatre modes pre-establerts: Confort, Sport, Eco i neutre a més del Personalitzat. De sèrie en la versió Initiale Paris i disponible per a l’acabat Zen per 1.500 euros, val la pena poder comptar amb aquest detall. El sistema 4 Control no és nou però s’ha millorat de manera notable. Aquest sistema gira les rodes posteriors contra direcció si circules per sota dels 60 km/h per a aconseguir un radi de gir menor. Si superes la velocitat giren en el mateix sentit per a millorar l’estabilitat.

Renault Talisman, bona berlina | Diari Català
Vista posterior

Motors

El nou Renault Talisman ofereix tres versions dièsel i dues de benzina. Durant la prova vam comprovar el comportament del dCi de 160 CV i el benzina TCe de 200 CV, tots dos amb canvi de doble embragament EDC de sis i set velocitats respectivament. La resta de les versions dièsel dCi de 110 CV i 130 CV destaquen per la seva eficiència, 3,6 l/100km i 3,9 l/100 km cadascun. El benzina TCe de 150 CV, que tot i cobrir les necessitats de qualsevol client pot quedar-se curt per tal de moure els 1.659 quilos que pesa el model. Després de poder portar tots dos models en la versió Initiale Paris tinc clar la meva recomanació: el dièsel dCi de 160 CV amb una bona resposta, molt bon consum i en general millor comportament que les benzines.

La versió Initiale Paris del Renault Talisman està disponible per 39.000 euros i segons la mateixa marca es reserva per al particular. Això si, tenen en compte que el mercat del renting i les flotes ha augmentat considerablement els últims cinc anys i per aquest motiu han creat altres acabats: Life, Intense i Zen. L’equipament més elevat porta de sèrie el nou equip de so Bose amb 13 altaveus i tots els sistemes d’ajuda i seguretat que completen una berlina totalment premium. Disponible des de novembre, en poc temps podrem descobrir la carrosseria gran, denominada Sport Tourer.