Renault Talisman, l’impuls francés que faltava

0
Renault Talisman

Renault Talisman

La nova berlina de Renault

El Renault Laguna ja té successor després d’uns últims anys remant a contracorrent on s’anava apagant lentament, però realment no és un successor directe sinó que, de moment, viatjaran acompanyats. La marca francesa vol apostar per una berlina de segment D en un món ple de SUV (fet que s’agraeix) i per fer-ho utilitza un vehicle que parteix de 0 i que té com objectiu lluitar contra el Volkswagen Passat, Opel Insignia, Peugeot 508, entre d’altres. Us presentem el Renault Talisman.

El nom ja és una clara declaració d’intencions, no vol ser una berlina més, sinó que vol destacar oferint més que la resta amb un punt de luxe. Té un disseny força “alemany”, allunyant-se del que feia fins ara la marca francesa, ja que han estat conscients que calia reinventar-se per mantenir-se a la part alta. M’agrada aquesta línia. Té una allargada de 4,85 metres, llums diürnes amb tecnologia LED, una calandra enorme que acompanya l’immens rombe de Renault, una part posterior força recta acompanyada per unes òptiques estirades, llandes de fins a 19 polzades, en definitiva, una línia més que interessant amb la qual Renault ha volgut demostrar que segueixen ben vius en el segment de les berlines.

I si l’exterior és un punt fort, no us perdeu l’interior; l’espai, l’equipament i la qualitat són els pilars fonamentals sobre els quals es mou la marca en aquest cotxe. Renault ha volgut crear un habitacle on es palpés els bons acabats i no predominessin els plàstics simples i, pel que es veu, ho han aconseguit. Igual passa amb l’espai que passa a ser un dels més grans del seu segment oferint una cabuda més que suficient per a cinc persones. A més a més, disposarem fins a 25 litres de capacitat repartits en diferents guardaobjectes i un maleter amb un volum de 608 litres; amb aquestes dades no ens podrem queixar per manca d’espai.

Renault Talisman interior

El Renault Talisman munta la primícia de la tecnologia Cover Carving, la qual utilitza una carcassa semirígida que dóna més llibertat als dissenyadors i permet augmentar l’habitabilitat i reduir el pes. Com a curiositat destaca que el seient del conductor es desplaça cap enrere automàticament quan obrim la porta per tal de facilitar-nos l’entrada, però això només estarà disponible quan els seients siguin elèctrics. Un altre element destacat és l’enorme pantalla de la consola central a l’estil d’una tableta de 8.7 polzades i tecnologia R-Link 2 que només estarà disponible en les versions més equipades. Si no és el cas, disposarem d’una pantalla de 4.2 o 7  polzades amb infoentreteniment R-Link, sempre segons versions.

La berlina de Renault estarà disponible amb 5 acabats on cada un aportarà un equipament diferent: Life, Zen, Business, Intens i Initiale Paris. Entre tots trobarem head-up display, seients elèctrics, massatge, navegador, il·luminació ambiental, assistències a la conducció com el control de creuer adaptatiu, fre actiu d’emergència, alerta per canvi de carril involuntari, alerta de distància de seguretat, reconeixement de senyals de trànsit, alerta d’angle mort aparcament assistit, entre d’altres.

Un dels punts més interessants del nou Talisman és el sistema Multi-Sense, el qual ofereix diferents modalitats de conducció (Confort, Sport i Eco) que modifiquen els paràmetres del motor, amortidors, direcció i transmissió. Però no només això, sinó que també veurem com l’ambientació interior pot variar els seus colors entre el verd, blau, sèpia, vermell o violeta. A més a més, els instruments, el so del motor, el climatitzador, etc. també es veuen modificats. Sens dubte pot ser una bona experiència sensorial.

Renault Talisman posterior

Pel que fa als motors, el Renault Talisman ofereix dos de benzina, de 150 i 200 CV, i tres dièsel, de 110, 130 i 160 CV. Tot ells són el més eficients possible i, en el cas dels dièsel, cumpleixen amb la normativa Euro6. També equipen el sistema Start&Stop i la recuperació de l’energia durant la frenada. Els motors benzina equipen la caixa de canvis automàtica EDC de 7 velocitats, mentre que els dièsel la EDC de 6 velocitats.

El Renault Talisman serà presentat oficialment al Saló de Frankfurt i arribarà a Europa a principis del 2016.