Un vídeo on es demostra la robustesa del Seat 127

Ara per ara el mercat de l’automòbil gira al voltant dels més que famosos SUV que, amb un disseny de tot tot-terreny modern, els seus propietaris l’utilitzen al 99,9% per asfalt. Segurament això us sembli una contradicció absoluta, i ho és, però si el públic demana aquesta paradoxa per pura moda és normal que els fabricants centrin els seus esforços en aquest estil de vehicle. Fa 40 anys això era impensable, els tot-terrenys només els trobaves per les muntanyes i a l’asfalt només hi havia vehicles normals com el Seat 127 que ens ocupa.

Així mateix, la publicitat de l’automòbil també ha sofert diferents canvis durant la història ja que en cada moment s’enfocava i s’enfoca un aspecte específic del cotxe, ja sigui potència, seguretat, consums i emissions (que és el que es fa avui dia), entre d’altres. En algun moment es va decidir aposta per mostrar la fortalesa i resistència del cotxe i aquest anunci del Seat 127 és un gran exemple. No té res a envejar a qualsevol dels SUV actuals, de fet m’atreveixo a dir que el 127 seria més apte per terrenys complicats que no pas molts dels SUV actuals, almenys fins que les marques actuals no demostrin el contrari.

El Seat 127 va ser un model de total èxit ja que era manejable, econòmic, espaiós i robust. La seva fabricació va ser durant els anys 70 (1972-1982) repartida entre dues generacions i el seu origen el trobàvem en el seu homòleg de Fiat. Podria ser de 3 i 5 portes i pel que es veu al vídeo era capaç de tot, les suspensions absorbien qualsevol cosa.

Ara ja no es fabriquen cotxes així, si intenteu quelcom similar segurament acabi treien fum i deixant-vos tirats en el primer sotrac. Abans els cotxes duraven i duraven gràcies a la seva gran resistència aconseguida, en part, a la seva senzillesa.