Rossi i Schumacher, mites amb problemes

0
Rossi i Schumacher, mites amb problemes | Diari Català
Rossi i Màrquez en una lluita
Rossi i Schumacher, mites amb problemes | Diari Català
Rossi i Màrquez en una lluita

Molts grans mites sovint no actuen correctament, Rossi i Schumacher són un exemple

Ja haureu vist mil i una vegades les imatges de l’incident entre Rossi i Màrquez, ja haureu escoltat les versions d’uns i altres, podreu pensar una cosa o una altra, però la realitat és que el mite de Rossi ha caigut de l’arbre. La majoria dels amants dels motociclisme tenien i tenen com a referència a Valentino Rossi, no només pel seu gran pilotatge i les seves virtuts sobre la moto, sinó també per la seva simpatia i gràcia fora d’ella. Aquest any, segurament, era la seva darrera oportunitat per clavar la bandera de l’èxit total, d’aconseguir allò que ningú ha aconseguit i perquè el seu nom estigués a totes les portades del llibres de història del motociclisme. Segurament seguirà apareixent ja que els èxits esportius de l’italià són innegables i inesborrables, però molts el miraran d’una altra forma, el miraran com aquell ídol que un dia va protagonitzar una imatge terrible que no s’imaginaven d’ell.

Independentment de si l’estratègia o lluita de Màrquez amb Rossi era correcta o no, l’italià va fer quelcom que no hauria d’haver fet. Segurament va caure al parany i a la temptació. Màrquez jugava amb ell, volia acabar amb la paciència de Rossi, i ho va aconseguir. Tota aquesta història ja venia de la roda de premsa prèvia al Gran Premi, quan Rossi va sorprendre a tothom amb unes declaracions explosives. Després d’aquelles paraules Màrquez no li obriria la porta en cursa, volia lluitar amb ell i picar-lo a la seva manera. Però la situació se’n va anar de les mans i Rossi va tenir aquella passada de rosca que, no sabem perquè, tenen molts dels grans mites. A partir d’aquí ja sabeu, puntada de peu de Rossi i Màrquez al terra en una acció on es va posar en perill la vida d’un company, fet que no mereix cap excusa. Just en aquest moment el món es paralitzava i quedava bocabadat davant d’aquesta acció. Per molts el mite de Rossi havia caigut.

Tal com va dir Pedrosa, el reglament mereix un profund canvi ja que no pot ser que si un pilot tira a fora deliberadament a un altre, aquell acabi la cursa amb punts i l’altre no. La sanció imposada a Rossi és la que és, però no és justa, com a mínim hauria d’haver acabat la cursa amb els mateixos punts que Màrquez, zero. La resta de possibles sancions que li podien haver imposat ja són per debatre en una taula, però el mínim és aquell i no s’ha complert.

Tot aquest rebombori m’ha fet pensar en aquells grans mites i campions que també van protagonitzar imatges poc dignes que han marcat la seva carrera esportiva. Com a exemple més proper potser sigui Schumacher, del qual parlàvem l’altre dia sobre la seva situació de salut actual. L’homòleg de Rossi en la Fórmula 1 també va fer de les seves, principalment en dues ocasions que van ser les més sonades del pilot alemany.

La primera va ser l’any 1994 amb Damon Hill com a protagonista invitat durant el Gran Premi d’Austràlia al Circuit d’Adelaida. Schumacher liderava la prova amb pocs segons d’avantatge sobre Damon Hill, quan l’alemany es va sortir de la pista, va xocar amb el mur i va danyar la suspensió del seu Benetton Ford, va tornar a la pista, es va apartar perquè el britànic l’avancés i quan van arribar a la corba, Schumacher va tancar la trajectòria provocant un col·lisió intencionada. Tots dos s’estaven jugant el mundial, era la última cursa i l’alemany arribava a Austràlia amb un punt d’avantatge. Tots dos pilots es van haver de retirar a causa de la col·lisió i, per tant, Schumacher es va proclamar Campió del Món ja que no va haver cap sanció per ell.

La segona, aquest cop amb un final molt diferent, va tenir com a invitat a Jacques Villeneuve l’any 1997 al Gran Premi d’Europa que es celebrava al Circuit de Jerez. El guió va ser pràcticament el mateix que a l’anterior, el canadenc avançava a l’alemany en una corba i quan Schumacher veia que Villeneuve tenia la posició guanyada, realitzava un cop de volant per provocar la col·lisió. Però aquest cop l’alemany no va sortir tant content ja que el Consell Mundial de la FIA, després d’analitzar la maniobra detalladament, va decidir excloure’l del Mundial del 1997 i sancionar-lo de cara al de 1998.

Exemples com aquests n’hi ha en tots els esports i no per això ens oblidem dels èxits que han aconseguit, però sí que deixen un mal sabor de boca que no ens agradaria. Però al final crèiem que tot això forma part de l’esport i sense aquestes puntes de picant no estaríem escrivint aquestes línies. Això sí, el que cal respectar sempre és la seguretat i la vida dels companys.