A cada operació per treure diners dels seus caixers

Bankia, Banc Sabadell i Euro 6000 han acordat repercutir-se entre elles un cost de 0,65 euros per cada operació a dèbit que es faci als seus caixers amb targetes emeses per la resta de bancs de l’aliança, segons han informat les entitats en un comunicat conjunt.

Les entitats han precisat que aquest serà el cost màxim “sigui quina sigui la quantia de l’extracció” de diners en efectiu dels terminals. Això sí, cada entitat decidirà en funció de la seva política comercial si repercuteix aquest cost en tot, en part o n’eximirà als seus clients. L’acord serà aplicat abans que finalitzi l’actual exercici i es comunicarà als respectius clients.

“Amb les comissions acordades el client que usi els caixers d’aquestes entitats per obtenir efectiu veurà reduït substancialment el preu que pagava amb anterioritat a l’entrada en vigor del Reial decret” que regula aquesta pràctica, han defensat els pactants. Fonts de Bankia han explicat que la reducció mínima per als seus clients podria arribar al 83%.

Així, el Sabadell, Bankia i Euro 6000 han ratificat el seu acord sobre caixers, presentat el setembre passat, després d’haver-lo adaptat al Reial decret Llei 11/2015, de 2 d’octubre, que va regular les comissions per la retirada en efectiu als caixers automàtics.

L’acord deixa llibertat les entitats signants perquè apliquin les comissions que estimin oportunes per la utilització dels seus caixers a la resta d’emissors de targetes que no integrin el pacte.

Els clients de les entitats signants de l’aliança comptaran amb una xarxa de 17.808 dispositius, fet que suposa el 37% del parc total de caixers a Espanya i que gaudeix d’una presència significativa a cadascuna de les províncies. A aquest acord, Euro 6000 aporta 9.003 caixers; Bankia, 5.559, i Banc Sabadell, 3.246.

Amb aquest conveni, Bankia, Banc Sabadell, Kutxabank, Ibercaja, Liberbank, BMN, Abanca, Unicaja, Caja España-Duero, CajaSur, Caixa Ontinyent, Colonya Caixa de Pollença i Cecabank han defensat que aposten pel “màxim nivell de preu i servei als seus clients, complementant-se entre ells”.