Saló de frankfurt 2015: Prototips

0
Porsche Mission E
Porsche Mission E

Els prototips més impactants del Saló de Frankfurt

Audi - e-tron quattro
Audi – e-tron quattro concept

Audi – e-tron quattro concept

El Saló de Frankfurt és el territori preferit per les firmes del país però també per tot Europa i la passada edició es recordarà com una de les més interessants pel que fa a presentacions i novetats. Comença a notar-se la revifada del sector de l’automòbil, les ganes d’innovar i sobretot el patriotisme més germànic. Audi no s’ha quedat enrere i ha presentat un concept car cent per cent elèctric amb ADN Q7 (mesura 4,88 m de longitud, 1,93 d’amplada i 1,54 m d’alçada). Segons la firma dels quatre cercles les bateries de ions de liti de 95 kWh permeten firmar una autonomia de més de 500 kilòmetres amb una potència continuada de 435 CV (arriba a oferir 503 CV), 210 km/h de velocitat màxima i una acceleració de 0 a 100 km/h amb 4,6 segons. ¿Les claus d’aquest prototip? L’aerodinàmica (amb una resistència de 0,25) i unes plaques fotovoltaiques que ajuden a la recàrrega de la bateria, que funciona mitjançant corrent alterna o continua (50 minuts aproximadament).

BMW M4 GTS
BMW M4 GTS

BMW Concept M4 GTS

Aquest prototip ens apropa a una versió limitada que completarà la versió de producció. Ha de ser més ràpid i potent, tot i que la firma encara no ha publicat números, que el seu germà i tot s’amaga rere un element senzill però clau, la refrigeració. Un motor V6 de 3.0 litres amb dos turbocompressors i un sistema d’injecció d’aigua innovador: quan l’aigua arriba al col·lector d’admissió ho fa com aerosol (spray) i s’evapora refredant l’aire que entra i reduint, així, la temperatura aire-gasolina al cilindre. D’aquesta manera, comenta BMW, s’aconsegueix una pressió major perquè no es produeix l’autodetonació per escalfament abans d’hora. A més del detall mecànic aquest prototip arriba amb novetats com l’ús de díodes als grups òptics, un capó reforçat amb fibra de plàstic i un aleró regulable.

Citroën Cactus M prototip

Citroën Cactus M prototip
Citroën Cactus M prototip

Amb aquest model la firma francesa a volgut transportar-nos als seixanta i tornar a sentir el pols del Méhari amb un plus de llibertat. Està clar que la seva base és l’actual Cactus (és més ample) però els tocs diferencials el fan un model únic i realment simpàtic per al públic. La lona és l’element més característic. S’acciona de forma manual però té algunes rareses com la possibilitat d’inflar-la i crear una espècie de tenda de campanya dins el mateix cotxe. Però el seu interior és on amaga les curiositats com els detalls resistents a l’aigua i als cops. És més, gràcies a una espècie de filtres ¡l’habitacle es podria arribar a netejar amb una mànega d’aigua! Per ara Citroën no ha aclarit si es pot arribar a convertir en un model de producció. Seria realment agosarat.

Honda Civit Tourer Active Life Concept

Aquest prototip no amaga gaire cosa. Honda agafa com a base la carrosseria del Civic Tourer de 2014 i l’omple de detalls molt interessants pels ciclistes. Ancoratges per dues bicis, un dipòsit d’aigua i fins i tot un banc per poder asseure’t són alguns dels nombrosos elements que porta aquest prototip específic pels amants de les dues rodes i l’esforç.

Honda Prpject 2&4 prototip
Honda Prpject 2&4 prototip

Honda Prpject 2&4 prototip

Sens dubte un dels prototips que més ha cridat l’atenció en aquest saló de Frankfurt. Està molt clar que es tracta més d’un projecte que un possible model de producció i la firma vol representar una filosofia molt ‘racing’: estar a prop del terra, notar plenament la conducció del vehicle. Aquest model es vesteix com un antic model de competició (Honda RA272 de 1965), mesura 3,04 de longitud, 1,82 d’amplada i només 0,99 metres d’alçada però el seu interior encobreix un motor de MotoGP (la Honda RC213V) que arriba als 215 CV. A més a més del seu parentesc amb els monoplaces és capaç de girar fins a les 14.000 revolucions, tota una bèstia amb pell de corder.

Hyundai Vision G Coupe Concept
Hyundai Vision G Coupe Concept

Hyundai Vision G Coupe Concept

Com tots els concepts, aquest model presentat durant el saló ens apropa les línies que la marca vol mostrar al públic per fer una mica de tast del camí que queda al davant. En aquest sentit el Vision G Coupe anticipa l’aspecte del seu model premium però sobretot les característiques tecnològiques per les quals aposten. En l’apartat disseny només podem dir que el seu perfil allargat i afinat recorda a les berlines més sofisticades però sense perdre un toc d’agressivitat i esportivitat gràcies a blisters i petits tocs aerodinàmics. Pel que fa a l’apartat tecnològic, ens haurem d’oblidar de botons. El control tàctil passarà a ser l’única opció mitjançant una consola central que ho controlarà tot com si es tractés d’un mòbil. Motor V8 d’injecció directa i 426 CV per posar la ‘guinda al pastís’.

 KIA Optima GT 2016

En aquest cas estem parlant d’un prototip que és quasi idèntic a la versió de producció. En aquest cas la versió més potent de la generació Optima del 2016. El motor gasolina turboalimentat compta amb injecció directa, quatre cilindres, és un dos litres i donarà 245 CV a les 6.000 voltes. Just entre el Opel Insignia (250 CV) i el Ford Mondeo (240 CV). El canvi automàtic de sis velocitats aportarà la força a la tracció davantera i el model de producció accelerarà de zero a cent en 7,4 segons arribant a la velocitat màxima de 240 km/h. A més del canvi de motorització també comptarà amb un sistema de suspensió renovada i actualitzacions al seu para-xocs per donar una mica més de garra al model.

 Mazda Koeru prototipo
Mazda Koeru prototipo

Mazda Koeru prototipo

El segment dels crossover està en alça. Això ho saben totes les marques i Mazda s’ha posat les piles. Durant el saló de Frankfurt han volgut presentar un concept car amb tota la pinta a SUV però una silueta que recorda més aviat a un model familiar. D’alçada relativament baixa (1,5 metres) aquest concept s’allunya dels seus antecessors com el CX-5 i planteja un nou missatge pels clients pel model que portarà el seu ADN, el CX-7. El seu nom significa ‘Anar més enllà’ en japonès i ja és una declaració d’intencions. A veure què surt de tot això.

 Mercedes-Benz Concept IAA
Mercedes-Benz Concept IAA

Mercedes-Benz Concept IAA

Mercedes volia ser el centre d’atenció d’aquest saló i ho aconsegueix gràcies a aquest prototip que és de tot menys corrent. Amb una carrosseria que s’allarga polsant un botó (la longitud varia de 5,04 m a 5,43 m) i un coeficient aerodinàmic de 0,19 el IAA concept deixa clares les preferències de futur de la firma. Molta tecnologia, que connecta el cotxe tant en l’àmbit intern com amb l’entorn, i mecànica hibrida enxufable que ofereix 279 CV són els altres elements que completen un model realment futurista. L’exterior és gairebé indescriptible més enllà de semblar una bala platejada però l’interior, amb detalls d’alumini i vidre, si representa un clar concepte de per on aniran els trets dels propers models berlina de la marca.

Nissan Gripz Concept

Nissan Gripz Concept
Nissan Gripz Concept

Un dels més cridaners del saló. Aquest hauria de ser el titular pel concept car que va presentar la marca japonesa. Un petit tast de per on anirà el nou Juke tot i que la firma ja s’ha encarregat de deixar clar que és un concepte que no arribarà a la producció. La seva línia es troba entre els SUV més polaritzats de la firma i l’esportivitat que pretén retre homenatge al 240Z guanyador del Rally Safari. El model de quatre places no té pilar central i les portes davanteres sobren cap a dalt i endavant al contrari que les de darrere, cap enrere. ¿El més curiós? La metàfora que Nissan ha volgut trasllada amb un interior semblant a una mountain bike. Pel que diu la marca, això és un exemple de com entenen la conducció dels seus pròxims models: amb un control total per part del conductor i una sensació purament esportiva.

 Peugeot Fractal

 Peugeot Fractal
Peugeot Fractal

Aquest prototip va més enllà de presentar d’unes línies de disseny. La marca demostra amb aquest model una nova manera d’entendre la conducció amb un sistema de so que té com a objectiu la relació total amb l’entorn (vianants, ciclistes i altres). Amb una mecànica elèctrica basada en dos motors de 120 CV Peugeot assegura una autonomia de prop de 450 km. Les prestacions declarades són més que raonables si sumem una acceleració de zero a cent en 6,8 segons. Pel que fa a disseny, el sosté és descapotable però els detalls claus estan a l’interior: segons la marca s’han inspirat en auditoris i estudis de gravació per crear un entorn on la fusta i coure són alguns dels materials utilitzats. Només cal veure les fotografies per adonar-se que no estem davant d’un model de producció però no està gens malament com a base. La seva construcció pren la impressió 3D com model de producció, un altre element a tenir en compte.

Porsche Mission E
Porsche Mission E

Porsche Mission E

Que firmes reconegudes i sospirades per molts optin per presentar models elèctrics deixa entreveure per on s’encamina el futur de la nostra mobilitat. Mitjançant dos motors aquest Porsche firma 600 CV, una acceleració amb 3,5 segons i una autonomia de 500 km. I si, sens dubte li dóna un aire als models Tesla, però presenta algunes novetats com un sistema de recàrrega en només 15 minuts. Aplicacions que es mostren hologràficament al llarg del quadre de comandament, el canvi de la instrumentació segons l’alçada del conductor, el control de l’estat d’ànim i altres detalls donen un plus d’innovació que posiciona el nou concept de Porsche al nivell que sempre s’exigeix.

 Seat León Cross Sport prototip

 Seat León Cross Sport prototipo
Seat León Cross Sport prototipo

Aquest prototip recorda, i molt, a un Experience aixecat, però la firma espanyola ha agafat el León Cupra SC com a base i l’ha reconvertit. Tot i que sembla un SUV falten detalls bàsics per poder dir que estem davant un crossover. Més aviat, es tracta d’un model amb alguns canvis com la potencia (300 CV), l’alçada lliure a terra (41 mm més) i la tracció total. L’acceleració de zero a cent de 4,9 segons és l’única dada que tenim per ara i el més curiós és el color de la carrosseria, el taronja ultra, que segons la marca recorda al sol de Barcelona.

 SsangYong XAV-ADVENTURE

Amb aquest prototip rasquem una mica de la superfície del que serà la nova generació del Korando. Pel que sembla el model es farà més petit (4,19 metres de longitud davant els 4,41 de l’actual model) i el sistema de propulsió serà híbrid amb tres motors (un davanter i dos per roda al darrere de 41 CV). Així doncs presenta un model que podrà ser tracció davantera, posterior o total gràcies a la independència dels motors però encarà no sabem la potència total del prototip. A més, tindrà dos models de conducció i un nou sistema de suspensió ajustable.

 Toyota C-HR Concept 2015

Aquest concept serveix per donar una pista del que serà el proper model de producció de la firma que es presentarà al proper saló de Ginebra (2016) i és una evolució del cinc portes que ja van desemmascarar l’any passat. La plataforma que s’utilitza és la TNGA i servirà per als propers models de producció. Segons la firma han millorat alguns elements de resistència i reforç a la vegada que han abaixat el centre de gravetat respecte a l’anterior plataforma. El seu disseny, assegura Toyota, el fa semblar un diamant, i no estan molt allunyats. A més els blisters arrodonits però contundents aporten aquest toc de caràcter que ara està tant de moda als crossovers. La firma japonesa no ha volgut endinsar-se molt en el que serà el seu sistema de propulsió. Un híbrid més lleuger i amb una eficiència tèrmica propera al 40%.

 Volkswagen Tiguan GTE prototipo

Volkswagen Tiguan GTE prototipo

Volkswagen Tiguan GTE prototipo

Aprofitant la presentació oficial del Tiguan, Volkswagen avança el que serà la versió híbrida enxufable del model sense descobrir la data del seu llançament. Constarà d’un motor gasolina 1.4 TSI i un elèctric que donaran 218 CV, una acceleració zero a cent amb 8,1 segons, una velocitat màxima de 200 km/h i una autonomia elèctrica de 50 km. Com ja hem vist en altres prototips, el sostre comptarà amb plaques solars, un element que pot arribar a sumar 1.240 km d’autonomia a l’any a un país amb un clima similar al nostre.