Nova exposició temporal al Museu Moto de Barcelona

El dimecres passat el Museu de la Moto de Barcelona va pujar el taló de la seva nova exposició temporal, la qual ens trasllada a la versió més propera, utilitària i urbana de la motocicleta.

La inauguració va contar amb la presència d’un centenar de persones entre les quals col·leccionistes,  aficionats i representants de les diferents marques actuals de motocicletes, com Albert Cavero, de Montesa- Honda o Álex López, director comercial de Rieju.

El Museu Moto Barcelona, que es troba en ple centre de la ciutat condal, ret homenatge a aquest tipus de motocicleta que va néixer als anys 20, va popularitzar-se als 50 i és un indiscutible líder del mercat actual, formant part de la decoració urbana de qualsevol ciutat, especialment Barcelona, on circulen a diari més de 300.000 models.

Homenatge a l’scooter al més pur estil Vintage

Un centenar de persones es van aplegar al Museu de la Moto de Barcelona Foto: Museu Moto
Un centenar de persones es van aplegar al Museu de la Moto de Barcelona Foto: Museu Moto

Just quan fa 100 anys de la creació del primer scooter – va ser l’Autoped, a Nueva York, l’any 1916 – el Museu Moto Barcelona presenta aquesta curiosa selecció de gairebé 30 exemplars, dividits en 4 àmbits, que permeten descobrir els orígens i l’evolució d’aquest vehicle, el qual va revolucionar la mobilitat personal i s’ha consolidat com una de les millors solucions als problemes de tràfic actuals.

Els precursors

El seu nom en anglès significa “patinet” en relació a la plataforma on posaven els peus i que diferencia l’scooter del resta de motocicletes. Aquest concepte va revolucionar la mobilitat personal, sent la manera ideal de combinar les avantatges del cotxe i de la moto.

Gràcies a la seva mecànica senzilla i a les seves dimensions reduïdes, durant la II Guerra Mundial van trobar en els scooters una gran utilitat militar. Es van crear models bàsics i forts capaços de ser llençats amb paracaigudes.

El visitant pot comparar models pioners, com l’ABC Skotamota del 1920 o el Brockhouse Corgi del 1944 amb curiositats futuristes o l’scooter més venut de la història amb 90 milions de unitats produïdes, l’Honda Super Cub.

El boom dels anys 50: Vespa i Lambretta

Les mítiques Vespa i Lambretta no van ser ni molt menys les primeres, però si que van convertir l’scooter en un fenomen universal, és per això que el Museu de la Moto ha dedicat un espai propi a aquestes dues marques. Hi destaca la primera Vespa venuda a Barcelona l’any  1953, a la que Salvador Dalí va estampar el seu autògraf amb un pintallavis, o una Lambretta 150 especial al pur estil mod.

Les mítiques Vespa i Lambretta no poden faltar Foto: Museu Moto
Les mítiques Vespa i Lambretta no poden faltar Foto: Museu Moto

La inesperada popularitat que van aconseguir les Vespa i Lambretta va proporcionar que moltes marques apostessin per aquests models. Unes per propi convenciment i altres obligades per la baixada de vendes que van patir les motocicletes convencionals davant de l’èxit d’aquell fenomen. És per això, que l’exposició recull també diversos models europeus, com una espectacular KTM Mirabell de 1957 cedida directament al museu per la central austríaca d’aquesta mítica marca de motocicletes off road.

No falten els Scooters “Made in Spain”

El fet de que tant la Vespa com la Lambretta van ser introduïdes i fabricades molt ràpidament al nostre país, va propiciar que les marques espanyoles del moment haguessin de reaccionar davant aquell fenomen comercial, creant amb més o menys encert els seus propis models.

Realment una exposició molt interessant Foto: Museu Moto
Realment una exposició molt interessant Foto: Museu Moto

El Museu de la Moto de Barcelona fa una selecció d’scooters fabricats al nostre país, alguns bastant curiosos i poc coneguts: Husor, Iruña, Rondine Scooter, Rieju Isard, Montesa Microscooter, Derbi Scotmatic,…

Scooters, un segle de moto urbana es pot visitar fins el març del 2017, així que no podeu deixar escapar aquesta oportunitat!