La marca espanyola ha venut 400.000 unitats aquest 2015 malgrat patir una davallada del 9% al desembre

 

La marca automobilística espanyola Seat ha aconseguit un volum mundial de vendes de 400.000 unitats el 2015, fet que suposa una pujada del 2,4% i el tercer any consecutiu de creixement, tot i que al desembre els seus lliuraments mundials van baixar un 9,2%, amb 28.300 unitats, ha informat aquest divendres el Grup Volkswagen.

Seat ha estat la tercera marca que més ha crescut en el grup, per darrere de Porsche i Audi, han indicat a Europa Press fonts de la companyia. El conjunt del consorci automobilístic alemany Volkswagen ha matriculat un total de 9,93 milions d’unitats a tot el món durant el passat exercici, fet que suposa un descens del 2% en comparació dels 10,14 milions d’unitats venuts el 2014, quan va aconseguir tres anys abans dels previst l’objectiu del seu anterior pla estratègic de superar els 10 milions d’unitats per al 2018.

Aquest retrocés de les seves matriculacions anuals el 2015 es produeix després que la companyia es veiés afectada en l’última part de l’any passat pels casos del programari que alterava les emissions d’òxids de nitrogen (NOx) d’alguns models dièsel i dels valors incorrectes de diòxid de carboni (CO2) en alguns vehicles.

El president del grup alemany, Matthias Müller, ha afirmat que vendre gairebé deu milions de vehicles a tot el món representa “un resultat excel·lent”, especialment si es té en compte la complicada situació en alguns mercats i el problema del dièsel en l’últim trimestre de l’any.

El màxim responsable de la corporació de Wolfsburg ha afirmat que l’empresa està preparant actualment el seu pla estratègic per al 2025, que, segons la seva opinió, representa el pas més important cap a una moderna Volkswagen.

El consorci automobilístic ha matriculat 834.800 vehicles a tot el món durant l’últim mes de l’any passat, cosa que representa una disminució del 5,2% en comparar-lo amb les 881.000 unitats registrades en el mateix mes del 2014.

Per regions, la corporació va millorar un 2,5% les seves vendes a Europa el 2015, fins a 4,04 milions d’unitats, i les va retallar un 0,5% al desembre, amb 311.200 unitats, mentre que a l’Amèrica del Nord van créixer un 4,4% l’any passat, amb 931.800 unitats, i un 2,3% en l’últim mes del 2015, amb 85.100 unitats.

A Sud-amèrica, per part seva, les matriculacions del grup han caigut un 29,8% en l’exercici anterior, amb 558.300 unitats, i un 49,2% el mes passat, amb 34.500 unitats. A Àsia-Pacífic, la xifra comercial el 2015 ha estat de 3,93 milions d’unitats (-3%) i de 360.900 unitats al desembre (-3,2%).