El servei ‘Prime Now’ d’Amazon arriba a Barcelona

0
Amazon Premium Now , arriba a Barcelona
El servei 'Premium Now' fa lliuraments en una hora | Foto: Amazon

Amazon llença a l’àrea metropolitana aquest servei de lliurament en una hora per compres realitzades pel mòbil i s’alia amb Mercadona per oferir productes frescos

Amazon ha llançat aquest dimecres a Barcelona el seu servei de lliuraments en una hora per a compres realitzades pel mòbil a través de l’aplicació ‘Prime Now’, on els clients poden escollir entre més de 20.000 productes i rebre’ls en una hora o en franges de lliurament de dues hores.

El servei està disponible a la capital catalana i 26 localitats metropolitanes per a compres a partir de 19 hores de clients premium, i s’inclouen productes d’ús diari com aliments frescos, refrigerats i congelats, begudes i productes infantils, a més de llibres, discos i equipaments esportius, entre d’altres, ha informat Amazon en un comunicat. Per oferir aquest servei, la multinacional ha construït un centre logístic urbà de gairebé 4.000 metres quadrats on treballen més de 100 persones.

Així, Barcelona és la sisena ciutat europea en disposar de lliuraments en una hora, per davant de capitals com Amsterdam i Viena, per exemple, han indicat fonts de la companyia.

 

Logística sostenible

La companyia ha assegurat que més del 50% dels vehicles de ‘Prime Now’ seran elèctrics, incloent bicicletes de repartiment elèctriques, que faran de Barcelona “la flota ecològica més gran d’Europa” d’Amazon. “És una manera totalment nova i increïblement còmoda de comprar. Els clients catalans poden des d’avui comprar calçots, fuet i tomàquets de penjar, entre molts altres productes, i tenir-los a casa en dues hores de manera gratuïta”, ha assenyalat el director general d’Amazon.es, François Nuyts, ressaltant que l’empresa disposa també d’una botiga especialitzada en productes catalans.

 

Mercabarna

Per oferir productes frescos, Amazon ha incorporat diversos proveïdors de Mercabarna que han estat treballant els últims anys per incorporar la distribució en línia al seu negoci, segons ha exposat el director d’estratègia de Mercabarna, Pablo Vilanova, que ha destacat que per a ells és “una oportunitat per generar una nova via de comercialització per als operadors”.

A més, per a alguns dels nous proveïdors d’Amazon aquesta és la primera vegada que comercialitzen els seus productes en línia, com és el cas de la marca de iogurts catalana Pastoret, de la qual el seu director general, Xavier Pont, ha destacat “la innovació” del format de venda. Les lliures en una hora tenen un cost de 5,9 euros, mentre que les que es realitzen en franges de dues hores són gratuïtes, entre les 8.00 i les 00.00 hores.