Sherpa aconsegueix un acord global amb Samsung

    0

    Sherpa aconsegueix un acord global amb SamsungLa app vindrà integrada de fàbrica en els terminals samsung

    Samsung ha anunciat un acord amb Sherpa, la startup espanyola, pel qual la app Sherpa Next vindrà preinstalada en Samsung Galaxy S6 i Samsung Galaxy S6 Edge, així com en futurs llançaments de la marca sud-coreana. El software s’uneix així al agregador de notícies Flipboard, al servei Google Now i a l’assistent de veu S Voice, que ja estaven en el terminal.
    L’assistent predictiu de veu Sherpa Next és un sistema d’intel·ligència artificial destinat a satisfer les necessitats socials dels usuaris, basat en la idea de ser un ajudant o assistent personal, similar a Google Now, que buscarà i filtrarà la informació més rellevant depenent del moment del dia i adaptada a cadascun dels usuaris sense ni tan sols haver de buscar a la xarxa.
    El fabricant de telefonia capdavantera en Android portarà preinstalada una aplicació espanyola, alguna cosa que denota la confiança i l’aposta de Samsung pel emprendimient del nostre país. Així ho ha indicat el Vicepresident Corporatiu de Samsung, Celestino García: “Una de les màximes en Samsung no és només oferir productes innovadors, sinó poder completar-ho amb continguts locals i de qualitat, que completin i millorin l’experiència de cada usuari”.

    Sherpa Next és un sistema d’intel·ligència artificial destinat a satisfer les necessitats socials dels usuaris

    En aquest sentit, Sherpa, ha opinat García, és un “exemple de companyia espanyola amb gran potencial tecnològic”, per la qual cosa representa “un excel·lent soci”. “Estem convençuts que Sherpa Next completarà i enriquirà l’experiència de tots els que ja han dipositat la seva confiança en Samsung”.

    Novetats en la ‘app’

    La plataforma ha presentat també algunes novetats en el seu aspecte i disseny. La primera d’elles és que el seu disseny basat en targetes s’ha millorat per facilitar l’experiència de l’usuari amb un format que presenta de manera més visual la informació.
    Aquestes targetes es presentaran ara amb fons relacionats amb la temàtica: els resultats o els horaris de partits de futbol vindran acompanyats per un fons d’un camp de futbol, mentre que informació sobre cinemes vindràs adornats amb la imatge de la respectiva pel·lícula. Per facilitar la navegació, es podrà lliscar aquestes targetes com si d’una baralla es tractés.

    La segona novetat és la creació d’un algorisme predictiu que tractarà d’ajudar als usuaris en les seves vides quotidiana, ordenant les targetes per rellevància depenent del que més els interessi, del moment del dia o de la setmana. Per exemple, un dissabte a la nit donarà més rellevància a activitats com a restaurants o cinemes i un dimarts al matí a l’agenda, històries per llegir o borsa.
    És inevitable pensar en la funcionalitat similar que té Sherpa Next amb Google Now, ja que ambdues aplicacions usen algorismes predictius per oferir solucions reals als usuaris, però els seus creadors defensen que ofereix una “experiència d’usuari més amigable” i asseguren que els algorismes ofereixen “millors resultats que els que dóna Google”.
    L’aplicació tindrà una versió exclusiva adaptada a la pantalla corba del Samsung Galaxy S6 Edge. Aquesta versió serà gratuïta i estarà disponible a partir de juny en Galaxy Apps i, més endavant, en Google Play.