Soria reitera que el cas de VW és aïllat

0
José Manuel Soria
José Manuel Soria
José Manuel Soria
José Manuel Soria

Comenta que no es repeteix a altres fàbriques espanyoles

El ministre d’Indústria, Energia i Turisme, José Manuel Soria, ha insistit aquest dilluns que el cas dels vehicles del grup VW afectats pel programari fraudulent que alterava les dades d’emissions contaminants és “aïllat” i no es repeteix en cap altre fabricant espanyol.

“És un cas aïllat. Ens hem posat en contacte amb totes les fàbriques de vehicles d’automòbils a Espanya, que són 17, i ni una sola de les marques no pertanyents a VW han instal·lat, segons el que ens han dit, aquest programari en cap tipus de motor dièsel dels vehicles fabricats”, ha explicat Soria en declaracions als mitjans després de la seva intervenció en una sessió organitzada per Gas Natural Fenosa a Barcelona titulada ‘El gas natural i la seguretat energètica d’Europa’.

Preguntat per si creu que la Justícia hauria d’iniciar una investigació sobre aquesta qüestió, el ministre ha assegurat que “el Govern espanyol respecta totes les investigacions judicials que s’iniciïn”, i no ha descartat mesures contra el frau en el cas en el qual aquest afecti les emissions de CO2 per les quals es reben les ajudes del pla Pive al vehicle eficient.

[quote]”El Govern espanyol sí que proposaria la devolució d’aquestes ajudes si té a veure amb les emissions de CO2, però aquestes ajudes s’han donat directament al consumidor i no a l’empresa, i el que no farà en cap cas el Govern espanyol és reclamar ni un sol euro als consumidors”, ha asseverat Soria.[/quote]

Tot i això, el grup alemany va aclarir fa uns dies que el programari instal·lat en aquests motors té a veure amb emissions d’òxid de nitrogen (Nox), de manera que en principi no hauria d’haver cap problema pel que fa a les ajudes pel pla Pive.

Per la seva banda, el Comissari de Política Climàtica i Energia de la CE, Miguel Arias Cañete, ha recordat que Europa ha acordat accelerar la posada en marxa dels nous sistemes de test per poder mesurar les emissions en condicions reals de conducció, i després de preguntar-li per possibles sancions, ha afirmat: “Això és el que li puc dir”