La sortida del Ral·li Monte Carlo Històric serà el proper divendres 29 de gener a les 18h a l’Avinguda de la Catedral

Com cada any per aquestes dates, Barcelona és una de les ciutats de sortida del Ral·li Monte Carlo Històric, la prova de regularitat per a automòbils clàssics més important del món. Dels 313 vehicles que formen la seva llista total d’inscrits, 100 d’aquests cotxes començaran la prova des de la Ciutat Comtal i 14 d’ells seran catalans i espanyols.

En aquesta ocasió, la representació de cotxes es divideix en 25 marques diferents on podrem trobar Porsche, Alpine, Ford, Lancia, Fiat, Morris, Volkswagen, Alfa Romeo, BMW, Opel, Volvo, Austin, Renault, Chrysler, Lotus, Citroën, Triumph, Mercedes-Benz, Seat, entre d’altres, ompliran l’avinguda de la Catedral. El model més antic a la sortida serà el Triumph TR2 de 1954, els Volvo PV 544 de 1961 i dos cotxes de 1962, l’Austin Healey 3000 MkII i el Renault Dauphine 1093.

En aquesta 19a edició, la sortida barcelonina del Ral·li Monte Carlo Històric revestirà una singularitat especial ja que tot just en sortir el ral·li des de Barcelona, es desplaçarà a la població de Viladrau, a la Plaça Major de la qual hi haurà instal·lat un control de pas. Aquesta particularitat es deu al fet que el RACC ha volgut donar suport al centenari d’aquesta població en la seva relació amb el món del motor, idil·li que va començar el 2 de gener de 1916 amb la Volta motociclista a Catalunya i que amb l’actual Ral·li Monte Carlo Històric viurà un dels seus punts àlgids.

Sortida Barcelona del Ral·li Monte Carlo Històric | Diari Català
Cartell de la sortida del Ral·li Monte Carlo Històric

Després de sortir de l’avinguda de la Catedral, els participants enfocaran el camí de l’AP7 per sortir a Parets, prendre la C17 fins a Tona i es desplaçaran per Sant Miquel de Balenyà fins a Viladrau. A continuació, el ral·li farà uns quilòmetres per la C-25 i s’endinsarà per la Catalunya interior cap a Sant Martí Sapresa, Anglès, La Cellera del Ter, Amer, Olot, Tunels de Capsacosta, Camprodon i Molló per passar a França per Coll d’Ares.

L’itinerari pel país veí, sempre de nit, portarà als cotxes a Amélie-les-Bains-Palalda i Castelnaudary (en les dues poblacions amb control de pas) per realitzar diversos sectors d’enllaç fins a Saint-Chinian, Courthezon i Saint-André-les-Alps, lloc on es reagruparan amb la resta de participants sortits d’altres capitals per efectuar la primera zona de regularitat controlada, “Roquesteron-Bouyon” (18,83 km), i viatjar a continuació fins a Mònaco, on arribaran a partir de les 15.15h del dissabte després de 1.139 km sense pràcticament pausa.

El diumenge 31 de gener es disputarà l’etapa de Classificació entre Mònaco i Valence, el dilluns 1 i dimarts 2 de febrer les dues parts de l’etapa Comuna, amb inicis i parada intermèdia a Valence i final de la mateixa a Mònaco, i el dimarts 2 i dimecres 3 l’etapa Final, sempre amb Mònaco com a centre neuràlgic d’una etapa nocturna que vol emular a la famosa nit del Turini. L’arribada al podi, situat enfront de la dàrsena sud del port de Mònaco, està prevista a partir de les 2.10h de la matinada.

Font: RACC