Ssangyong aposta per un Tívoli elèctric i un Korando autònom

Ssangyong no es vol quedar enrere en la cursa per l’electrificació i la conducció autònoma i per això ha apostat per dos importants projectes, presentats a l’esdeveniment Next –Generation e- Mobility Tech Show, que van en aquesta direcció.

La marca, juntament amb l’institut KATECH que treballa sota les ordres del Ministeri de Comerç, Indústria i Energia de Corea del Sud, van firmar un acord al 2014 per tal de desenvolupar conjuntament tecnologies de mobilitat futures, i han aprofitat l’ocasió per presentar-nos aquests nous projectes. Durant l’esdeveniment es van dur a termes dues proves dinàmiques amb el proper Ssangyong Tívoli elèctric amb autonomia allargada, i amb un Korando equipat amb tot el necessari per realitzar una conducció autònoma.

Segons la marca, el Korando autònom, equipat amb multitud de radars, sensors i càmeres, va obtenir uns bons resultats davant les exigències que se li presentaven (canvis de velocitat, obstacles, frenades, etc.). Ssangyong espera poder comercialitzar aquest vehicle al 2020 com a cotxe totalment autònom, una estratègia futura que, poc a poc, van treballant totes les marques.

Ssangyong elèctric i autònom | Diari Català
Ssangyong Korando autònom

Així mateix, la versió elèctrica amb autonomia allargada del Tívoli EVR també va passar satisfactòriament les proves realitzades. Aquest model està equipat amb un motor elèctric de 80 kW (108 CV), una bateria de 25 kW i un petit motor tèrmic monocilíndric de 325 centímetres cúbics que té com a única finalitat recarregar la bateria quan el cotxe estigui circulant. Amb això, Ssangyong assegura que l’autonomia màxima és de 400 quilòmetres i de 125 km si s’utilitza en mode totalment elèctric. La seva velocitat màxima és de 150 km/h i la marca espera poder llençar aquesta versió Tívoli EVR durant el 2019.

Si aquesta setmana explicàvem el recorregut autònom del vehicle del grup PSA Peugeot Citroën per les carreteres espanyoles, ara és el torn de Ssangyong, fet que demostra clarament que el món de l’automoció avança fermament cap a l’electrificació i la conducció autònoma.