El Levorg tindrà un preu de sortida de 29.900 euros

Molts amants dels models japonesos reclamen una nova generació de l’Impreza al mercat europeu però Subaru ha optat per portar un nou model ple d’èxits al país del sol naixent, el Subaru Levorg. Una berlina de carrosseria familiar que haurà de ser el substitut del Legacy, el qual va aturar les seves actualitzacions el 2010. La seva comercialització ha començat aquest setembre després de la presentació oficial al saló de Frankfurt.

Des del punt de vista estètic aquest model es vesteix de l’estil nipó. Dinamisme i pura representació del que amaguen sota el capó. Un capó quasi únic amb la gran entrada d’aire al centre. Sens dubte el seu frontal és una delícia per aquells que els hi agrada l’agressivitat i la contundència. Amb uns grups òptics que porten la mirada al centre, on està la calandra bordejada d’un perfil cromat, l’atenció recau en les línies que baixen d’aquests fins al llavi inferior. Sense masses blisters que trenquin l’harmonia del seu perfil lateral l’únic element remarcable és el pas de roda i la seva part posterior, més familiar i no tan esportiva com la part frontal. El seu disseny de producció deriva d’un anticip que va presentar la firma al saló de Tokio el 2013 i que portava el mateix nom, Levorg concept. Pel que diu Subaru el nom d’aquest sorgeix de la concordança entre Legacy, Revolution i Touring. Uns elements que queden palpables al seu exterior i la seva mesura: 4,64 metres de llargada i 1,49 d’alçada. Sobre l’amplada exacta encara no tenim les dades però sabem que la distància entre eixos és de 2,65 metres, la mateixa que el seu cusi germà, el WRX STI.

El Levorg ha sortit al mercat europeu amb només una versió de propulsor, un bóxer benzina d’1,6 litres amb injecció directa i el reconegut turbo. Subaru declara que dóna 170 cavalls amb un consum homologat de 6,9 litres cada cent kilómetres. Si comparem amb l’oferta que existeix al seu país ens quedem sense la versió més potent, el 2.0 de 300 CV, probablement a causa del procés d’homologació al mercat europeu. A japó tots dos motors porten el canvi de marxes automàtic CVT (Lineartronic) però encara no tenim la confirmació de Subaru pel nostre territori. El sistema escollit és total i el preu de sortida dependrà del nivell d’equipament: Sport Plus per 29.900 euros i l’Executive Plus per 31.900 euros.

En l’àmbit d’equipament només podem dir que aquest model portarà tot un seguit de sistemes de seguretat que s’inclouen al paquet EyeSight a més d’alguns detalls com el sostre, un bon sistema de so, seients elèctrics i tèrmics, un sistema de navegació d’última generació i l’encès sense clau entre altres elements.

El Subaru Levorg és el nou familiar de la marca japonesa
Vista posterior

Tot i que encara no sabem gaire cosa sobre aquest nou model de Subaru ja té uns rivals clars a batre com pot ser el Seat León ST, l’Opel Astra Sport Tourer o el VW Golf Variant. No ho tindrà gens fàcil però els seus models sempre tenen un contingut emocional que proporciona una quota de mercat més o menys assegurada.