Un míssil, Suter prepara una 500cc de 2T.

0

Un míssil, Suter prepara una 500cc de 2T.

Eskil Suter te l’ intenció de posar en el mercat una moto de competició de 500cc i 2T…

Eskil Suter en un geni que no para de innovar i plantejar-ne reptes, per això ha creat la Suter MMX 500 una moto de competició que pretén donar un pas més enllà en el motociclisme i revolucionar-lo.

La joguina de Suter, la MMX 500, tindrà un preu superior als 90.000€ i tant sols es construiran 99 unitats

El motor V4 de 500cc amb dos eixos contra-rotants, 195 cv de potència a 13.000 rpm, i tant sols 127 kg…, un míssil terra-terra

Un míssil, Suter prepara una 500cc de 2T.

La relació pes/potència està calculat en 0,65 kg per cada cv (increïble), la joguina proporcionarà unes sensacions fora del normal per als mortals, encara que el seu creador va afirmà en la presentació que en la construcció de la moto s’han utilitzat les més modernes tecnologies de fabricació i les peces de precisió necessàries.

Un míssil, Suter prepara una 500cc de 2T.

L’espectacle World GP Bike Legends 2016 és el motiu de construcció de les motos. Els organitzadors de l’espectacle amb llegendes del motociclisme mundial han volgut donar-li coherència al mateix entre les maquines i els pilots i van recórrer a Eskil Suter. Les Suter MMX 500 seran protagonistes d’aquest singular espectacle, ja que els pilots participants pilotaran aquestes meravelles mecàniques decorades amb els colors de l’època en la que van  competir.

Com no podia ser d’altra manera, ja hi ha una Suter MMX 500 amb els colors de Wayne Gardner, un dels pilots de llegenda del World GP Bike Legends.

El motor està derivat de les antigues motos de 500 cc de GP i construït per Paton. Aquesta joia mecànica s’ha muntat en un xassís procedent de les Ilmor de MotoGP de 2007 i això configura el model més bàsic. Si volem més exclusivitat podem muntar llandes de carboni, suspensions de competició, escapaments de titani i alguna cosa més fins arribar als 90.000 euros.

Un míssil, Suter prepara una 500cc de 2T.

Eskil Suter diu que tot i que la moto és molt potent està pensada per a que qualsevol pugui conduir-la. Per això s’ha treballat molt en la corba de potència i en la resposta al accelerador. Per això no necessita control de tracció. Diu Suter, “aquest invent (control de tracció) es per a les motos que tenen la corba de potència espatllada, com els motors de 4T”.

Suter segueix dient “les motos de MotoGP actuals són com tractors en comparació amb aquesta moto de 2T”. La seva intenció sempre ha estat fabricar una 500 2T per carrer que qualsevol la pugui comprar.

 

FITXA TÈCNICA SUTER MMX 500 Un míssil, Suter prepara una 500cc de 2T.

MOTOR

CILINDRADA 576 cc
DIÀMETRE X CARRERA 56 x 58,5
 REVOLUCIONS MAX. 13.000
POTÈNCIA MÀXIMA 195 cv
ALIMENTACIÓ Injecció Electrònica. accelerador de quatre cosos amb vàlvules admissió de carboni
VÁLVULA ESCAPAMENT Doble papallona controlada electrònicament
ESCAPAMENT 4 Akrapovic de titani amb caixes de ressonància
CAIXA DE CANVIS SRT. Sis marxes amb canvi extraïble
EMBRAGATGE Multi-disc en sec SuterClutch
ENCES Mectronic ECU

PART CICLE

XASSÍS Doble biga mecanitzat en alumini. Ajustos en avanç, distància entre eixos, posició de conducció i alçada
BASCULANT Doble brac mecanitzat en alumini amb possibilitats de reglatge
SUSPENSIÓ Forquilla i esmorteïdor Öhlins, ambdós ajustables en pre càrrega, comprensió i extensió. Diferents bieletes disponibles
LLANDES LlanDes OZ de magnesi o alumini
RODES Davantera: 125/75 R 17. Posterior: 205/75 R 17
FRENS Dav: Pinça radial monobloc de quatre pistons Brembo. Dos discos de 320 mm. Darr: Pinça Brembo de dos pistons, disc de 218 mm
DIPÓSIT Fabricat en fibra de carboni amb bomba interna de benzina
CARENAT Fibra de carboni
PRESA DE DADES 2D (opcional)