Amb poc més de 600 quilograms, el Suzuki Alto Works és pura diversió

Hi va haver una època on els petits GTI costaven quatre duros, pesaven una ploma i corrien com dimonis, però això ja no existeix, excepte a Japó, on encara creuen amb el cotxe d’abans, aquell que donava més importància a la conducció que a la resta d’elements. Actualment hi ha models que arriben a Europa que segueixen aquesta filosofia (encara que no siguin petits GTI) com el Toyota GT86 / Subaru BRZ o el Mazda MX-5, però n’hi d’altres que no ens arriben i que són encara més fidels a la idea inicial, i l’exemple més clar és el Suzuki Alto Works.

Amb poc més de 600 quilograms, el Suzuki Alto és un autèntic èxit al país nipó gràcies als seus 3,4 metres de llarg, 64 CV com a molt de potència i al seu motor de 660 centímetres cúbics. Tot i aquestes diminutes proporcions, Suzuki s’ha llençat amb una versió GTI de butxaca, el Suzuki Alto Works, que assegura una diversió infinita.

Suzuki Alto Works, el petit samurai | Diari Català
Interior amb seients baquet Recaro

Es mou gràcies a una caixa de canvis manual de cinc velocitats que combina amb el motor de tres cilindres i 660 cc turbo que genera 64 CV de potència, una mecànica que també trobem al Caterham Seven 165. El parell màxim és de 100 Nm i la força pot enviar-se a les rodes davanteres o a les rodes posteriors, segons el que es necessita en aquell moment. Tot això, repetim, s’ajunta a un pes de només 600 quilograms.

Estèticament mostra una aparença radical en part gràcies al toc negre a la zona baixa del cotxe i a les llandes de 15 polzades, així com alguns vinils que ens avisen que estem davant d’un Suzuki Alto Works. A l’interior també es respira esportivitat gràcies a uns espectaculars seients baquet Recaro i a un volant esportiu folrat amb cuir.

Sens dubte aquest Suzuki Alto Works és d’aquells cotxes que m’agradaria provar un cop a la vida per conèixer quina és la sensació d’un pes tant reduït en un cotxe enfocat cap a la diversió al volant.