SWM, el retorn d’una marca mítica

0
SWM
SWM supermoto
SWM motor
SWM motor

Durant els anys 80 era la marca de referència en enduro

Retorna la mítica marca SWM, als joves segur no us sona però fa ja uns quants anys va ser una de les punteres d’enduro i cross.

La marca ha començat a desenvolupar els diferents models que posarà a la venda i que estaran dirigits a segments com la gama “Racing”: RS 300 R i 500 R Enduro, i SM 500 R SuperMoto

SWM pretén amb aquest retorn posar en el mercat motos a l’estil de les japoneses, construir bones motos d’Enduro i SuperMoto, modernes, lleugeres, potents, amb components de qualitat.

SWM
SWM Presentació

Els models seran derivats de les antigues Husqvarna TE 310, 510 i SM 510 de 2010.

Els motors que muntaran les SWM són anteriors a la compra de la marca per BMW (que va deixar de costat els propulsors grans de 450-500 pel propulsor de les BMW G 450 X). Són de 500 -501cc, 97x58mm amb un doble arbre i quatre vàlvules de càrter humit, refrigerat per aigua i alimentat per injecció Mikuni D42.

El motor 300 -297cc, 83×55 mm, deriva de les Husqvarna 2009, és modern amb el seu doble arbre, quatre vàlvules, carrera molt curta, sis velocitats, càrter sec, alimentat per injecció Mikuni D42 i un format molt compacte.

SWM SM 500 R Supermoto

Els xassís són de tub superior i simple cuna inferior desdoblada, en acer, amb subxassis desmuntable i basculant en alumini, que tenien fama de ser dels millors de l’època en enduro i supermoto, àgils però nobles i estables. Les suspensions són Kayaba, amb forquilla invertida de 50mm i mono amortidor accionat per bieletes, tot totalment ajustable.

La carrosseria és pràcticament la mateixa que en l’època Husqvarna i és possible que sigui la Polisport que integrava els adhesius, garantia de duració estètica. Els dipòsits cubiquen el mateix, 7’2 litres. Per descomptat, porten tots els accessoris necessaris per a poder ser matriculades i complir les normes Euro3.

Les diferències entre la RS 500 R i SM 500 R són, com és lògic, les típiques entre les dues disciplines d’Enduro i Supermoto.

SWM R 350 R
SWM R

A la SM (Supermoto) les llandes són més amples i en 17″ de radis. Els pneumàtics són Michelin Power 2CT 120/70-17″ i 150/60-17″. Les suspensions passen a 250/290mm. El fre davanter és un gran i potent Brembo 320mmø flotant mossegat per una pinça de quatre pistons d’anclatge radial. El pes declarat sense combustible és 121 kg i el seient a 920mm. L’encesa és elèctrica.

A la RS (Enduro) les llandes són camperes, 90/90-21″ i 140/80-18″ amb pneumàtics Michelin Competition IV. Les suspensions arriben als 300/296mm. El fre davanter és un 260mmø mossegat per una pinça de dos pistons paral·lels. El pes que ens declara és de 112 kg sense benzina i el seient a 963mm. L’encesa és elèctrica i amb palanca.

SWM
SWM RS 650 R

Entre la RS 300 R i 500 R la major diferència, a més del motor, és el pes, que en la “petita” arriba als 107kg. Tota la resta sembla que és compartit, lògic quan vols abaratir costos i facilitar la disponibilitat de recanvi.

 

Pel que fa als preus a Itàlia, 6.000 Euros la RS 300 R, 6.150 Euros la RS 500 R i 6.500 Euros la SM 500 R.

SWM retro 2

La SWM RS 125 enduro dels 80: uns colors mítics…

Antiga SWM  SWM retro

Font: SWM Motorcycles