SYM Joymax Sport 125, ‘racing’ i urbanita

0
JOYMAX SPORT NEGRO
Frontal de la versió Sport

Amb un disseny més agresiu la clau és el nou motor, més potent i eficient.

Hi ha firmes que a poc a poc es fan un lloc als nostres carrers, encara que al principi ens costi una mica acceptar-les. Això és el que ha passat amb SYM, que gràcies al seu aspecte clau, la qualitat preu, ja és una de les més vistes i els seus llançaments ràpidament es converteixen en un èxit de vendes. Amb la nova SYM Joymax la firma Taiwanesa ha entrat al segment dels maxiscooters arrasant i per aquest motiu creiem que el llançament de la seva versió més esportiva també comparà amb un bon acolliment. La seva presentació al Saló Intermot l’any passat ja avançava alguns detalls que per fi podem tancar. A més dels canvis estètics el Joymax Sport 125 ABS arriba carregat de millores en l’eficiència, les prestacions i l’equipament per 3.799 euros (promoció de llançament) i amb cinc anys de garantia. Un bon argument.

GTS-Joymax detalles
Detalls de la nova Joymax Sport

En l’àmbit estètic la seva figura s’ha tornat més agressiva, seguint les pautes que marca la moda actual de les maxiscooters. El Joymax Sport ha reduït la seva cúpula frontal que ara està fumada (negre), té el detall de les llantes negres amb el perfil vermell i ha suprimit el respatller del passatger per aportar aquest toc més ‘sport’ que apareix entre els seients amb un logo roig. Tot i aquest aspecte més ‘agressiu’ la Joymax Sport no s’oblida del confort dels passatgers i el maleter del seien és suficientment gran com per deixar dos cascos, roba o la compra. L’accés al dipòsit del combustible (12 litres), que es troba al túnel central, sembla molt fàcil i com en altres versions les guanteres són un plus de comoditat a l’hora de poder guardar els nostres trastos.¿El resultat? La millor opció per algú que necessita una moto versàtil però divertida i personal. Les línies del seu disseny configuren un caràcter fort i detalls com la forma allargada dels seus grups òptics (LED diürna) ajuden a amplificar la sensació de volum d’aquesta maxiscooter. La llum posterior també compta amb tecnologia LED.

Els detalls estètics aporten un plus però el que realment importa de la nova Joymax Sport 125 Sport és el nivell tecnològic, en tots els aspectes. L’actualització del seu motor monocilíndric de 15 CV a 8.750 rpm i un parell màxim de 12,07 Nm a 6.750 rpm aconsegueix uns nivells de consum notables i afegeix, de sèrie, el sistema Star&Stop. Segons la marca ens trobem davant una scooter més potent però també més eficient, ja que s’ha reduït el consum i les emissions en un 12% respecte a la versió estàndard. Gràcies al sistema S&S el consum es redueix en un 11,1% i les emissions de CO2 en un 6%. SYM ha explicat que l’augment de potència s’aconsegueix gràcies a una ampliació del pistó i les vàlvules, un detall que permet emplenar més el cilindre i per tant aconseguir una major explosió. A més la utilització d’una biela més curta afavoreix al fet que el sistema sigui més dur i possiblement no té problemes abans d’hora. Estan molt convençuts de les seves millores i això ho demostra la garantia a cinc anys que ofereix la firma pel seu llançament. Sens dubte un motiu per confiar en el seu producte.

joymax blanca
Joymax Sport blanca

Però no només el motor ha patit millores. El Sym Joymax 125 Sport compte amb l’últim també quant a prestacions i és que s’ha presentat amb el sistema antibloqueig de frens Bosch 9M. El sistema ABS serà obligatori (per motos de més de 125) a partir del 2016 però amb la seva aplicació demostra que vol anar un pas per endavant i avançar-se a la normativa Euro 4. Les llantes de 14 i 13 polzades estan acompanyades d’uns frens de disc de 260 mm davant i 240 mm darrere. El xassís escollit ha estat denominat Double Bone i es fabrica en tub d’acer, un element que, segons la firma, augmenta la resistència a la torsió 1,6 vegades més que un simple bressol.

Sembla que l’èxit de la Joymax 125 Sport està assegurada i sabent que costa prop de 200 euros més que la versió anterior la cosa pinta bé. La qualitat del producte taiwanès ha anat millorant any rere any i ja només queda que el mercat accepti que es tracta d’una moto pensada fins a l’últim detall. Aquesta urbanita pot posar en problemes a més d’una maxiscooters que es creu invencible. Esperarem a provar-la per poder donar algun detall més.