Test Aprilia Tuono 1100 V4

0
Aprilia Tuono 1100 V4
Aprilia Tuono
Aprilia Tuono 1100 V4
Aprilia Tuono

Un V4 excepcional per gaudir al màxim

Els amants de les motos esportives (R’s) fa temps que tenim assumit un canvi de tendència en el tipus de motos que els usuaris utilitzant, avui en dia està més present aquella dita de comprar la moto adequada o comprar la moto equivocada, els fabricants també tenen clar que amb la crisi s’ha d’oferir als usuaris motos lògiques i econòmiques, però a la vegada amb tecnologia, això és el que actualment tots els fabricants tenen en els seus catàlegs.

Però pels que tenim l’adrenalina a nivells màxims encara, i tenim clar que les R’s tenen uns nivells d’exigència en l’àmbit de pilotatge molt elevat, els fabricants han tret els carenats a les motos esportives i ens ofereixen alguna cosa semblant per poder gaudir més intensament de les motos, les nakets derivades de les motos R.

Aprilia Tuono 1100 V4
Aprilia Tuono

L’Aprilia Tuono 1100, que avui exposem, és un exemple clar d’aquesta filosofia i una de les més importants representants del segment de les naked esportives.

Aprilia, quan va presentar aquest model cap al 2002, no va creure que podia ser una moto de llarga trajectòria comercial, però amb el temps s’ha demostrat que no era un projecte a curt termini i la marca ha actualitzat el model constantment, l’Aprilia Tuono ha anat creixent en cilindrada, tecnologia i potència al llarg dels últims anys.

Aprilia ha desenvolupat aquest model provocant l’atracció de multitud d’usuaris que tenen en les motos agressives i esportives amb una polivalència accentuada i amb tecnologia i electrònica d’ultima generació però fàcils de pilotar com objectiu.

La Tuono (Tro en italià), que ha anat millorant i potenciant amb els temps (com els millors vins), amb el seu poderós motor V4 (inicialment va ser de dos cilindres) la gran naked ha pujat de cilindrada fins als 1100 cm³ actuals, i incorporant tota la tecnologia electrònica en un paquet denominat APRC (Aprilia Performance Ride Control).

¿Com és la nova versió 1100?

Aprilia Tuono 1100 V4
Aprilia Tuono

L’increment de cilindrada, ha comportat més potència, més parell, així el motor V4 puja dels 1000 cc als 1 077 cc, i aconsegueix uns molt aprofitables 176 CV, una potència molt respectable i reservada per mans expertes en zones de corbes per aprofitar les seves aptituds.

A nivell cicle la Tuono munta un xassís doble biga, injecció electrònica de les més evolucionades actualment, accelerador electrònic i controls de tots els paràmetres, tal com l’ATC (Aprilia Traction Control), el control de tracció regulable en vuit posicions inclús en marxa a través dels botons de la pinya esquerra, el AWC (Aprilia Wheelie Control), control anti cavallets amb tres nivells d’intervenció, l’ALC (Aprilia Launch Control) regulable també en tres nivells, AQS (Aprilia Quick Shift), el canvi semiautomàtic i ABS esportiu també regulable, o sigui un arsenal de tecnologia a la nostra disposició, això fa que pilotar l’Aprilia sigui un gran plaer.

Aprilia Tuono 1100 V4
Aprilia Tuono

Aprilia ha desenvolupat dos models d’aquesta 1100 cc. La moto bàsica i la RR (amortidor i forquilla Öhlins, etc….).

I arriba l’hora de la veritat, anem a les nostres carreteres favorites de proves, per gaudir d’aquesta meravella, és adrenalina sí o sí.

Només posar-la en marxa la pantalla central del quadre digital ja et puja l’adrenalina. El seient és còmode, no carrega els canells quan et col·loques al seu manillar, en definitiva, és ergonòmica i per conduir es relaxada i polivalent. És ideal per circular per les nostres meravelloses carreteres i és més efectiva en totes les situacions.

Aprilia Tuono 1100 V4
Aprilia Tuono

L’Aprilia Tuono amb el seu motor V4, que té un so especial i un tacte de gas excepcional amb una empenta contundent i un potencial fenomenal a qualsevol règim de motor. La tracció del V4 és simplement impecable, i amb un cicle molt aconseguit faran que simplement ens creiem que estem al cel, atès la combinació de maneig i estabilitat, simplement increïble.

És una moto que invita a roscar l’accelerador sense contemplacions però que sempre espitja gràcies al seu excel·lent control de tracció. L’electrònica que incorpora no només té influència directa en una perfecta entrega de potència, sinó que aconsegueix controlar els consums a nivells baixos encara que gaudeixis d’una conducció agressiva.

Incorpora accelerador electrònic, sense cable simplement un potenciòmetre, que informa al sistema electrònic d’injectar més o menys benzina o tallar quan hi ha excés.

Ara per ara es pot dir que és una de les millors motos naket que hi ha. És difícil dir que una naked esportiva és actualment la millor del mercat per tecnologia, potència, polivalència i nivell tecnològic, un 10 per Aprilia.

Aprilia Tuono 1100 V4
Aprilia Tuono

Està en un preu de venda de 15.459 per la RR, i 17.239 per la Factory, uns preus una mica elevats, però si analitzem tot el que incorpora és possible que canviem d’opinió.

Personalment el que més valoraria de la Tuono és el seu motor, xassís i electrònica, ja que et proporcionen les sensacions més plaenteres sobre una moto, i quan arribes a casa i et treus el casc, tens el somriure més ample que pots imaginar, ufff… en vull una ja!

 

Fotos: Aprilia / Prova: Manel Alonso