Test del Ferrari 458 Italia

0
Ferrari 458 italia
Ferrari 458 Italia

Una obra d’enginyeria directament de l’F1, així és el Ferrari 458 Italia

Gràcies als nostres amics de Fórmula GT, vam tenir l’oportunitat de provar l’espectacular i majestuós Ferrari 458 Italia, just abans que el seu substitut natural, el 488 GTB, es presentés en societat. Amb el 458 Italia, la família de il Cavalino va començar un exitós i necessari canvi amb un disseny més arriscat que obria les portes de les generacions futures de la flamant marca italiana. A més a més, el seu desenvolupament va estar força lligat a les tecnologies mecàniques i aerodinàmiques que s’anaven introduint a la Fórmula 1.

Estètica

Ferrari 458 italia
Ferrari 458 Italia

Ara farà 6 anys que el Ferrari 458 Italia, substitut del F430 va ser presentat públicament per primer cop durant el gran aparador que és el Saló de Frankfurt Tot i així, la seva producció no va començar fins el 2010, i s’ha mantingut fins enguany. El seu espectacular i innovador disseny va ser firmat per Pininfarina, dissenyador habitual dins de la marca italiana. El seu objectiu era clar, aconseguir ser un referent aerodinàmic per tal de maximitzar al màxim les seves prestacions. Amb aquesta premissa es van assolir xifres de carga aerodinàmica sensacionals, com els 140 kg a 200 km/h. Les seves línies trencaven amb el seu antecessor, el F430, però es basaven força en un model de fabricació anterior, el Ferrari Enzo. Tot i així, el disseny de 458 Italia resultava més modern i era una clara intenció del que vindria durant els següents anys a la marca italiana. Sense anar més lluny, el recent presentat 488 GTB, és fidel al seu antecessor i conservar gran part d’aquella sensual silueta.

Interior

Ferrari 458 italia
Interior del Ferrari 458 Italia

El Ferrari 458 Italia és un superesportiu on el seu hàbitat natural és qualsevol dels circuits que ens agradi més, fet que ens ho corrobora un cop ens acomodem dins seu. I això és gràcies a la gra vinculació que va unir aquest model amb el set vegades campió del món de Fórmula 1 i ídol de la casa italiana Michael Schumacher. Gràcies a aquesta estreta relació, podem observar elements característics de l’esport rei de l’automobilisme com la disposició dels controls a la superfície del volant, fet que et fa sentir com l’actual pilot de Ferrari Sebastian Vettel i més veient com el seu quadre de comandaments analògic situa el punt de tall en unes magnífiques 9.000 rpm.

Però sense una bona subjecció seria impensable aquest cotxe i és per això que els seus espectaculars seients de pell d’estil baquet t’envolten el cos i et fan sentir com a casa, com si fossis la persona més segura del món sobre un bon grapat de cavalls. A més a més, no permet cap distracció ja que el disseny interior es sobri, només enfocat per a la connexió entre el pilot i la màquina.

Motor

I arribem a l’autèntica obra d’art de tots els Ferrari, allà on cap és igual i on tots aconsegueixen una simfonia única i irrepetible. En el cas del 458 Italia l’instrument principal és un V8 de 4,5 litres que genera la increïble xifra de 570 CV de potència a 9.000 rpm, i 540 Nm de parell màxim a les 6.000 rpm, tot i que a partir de les 3.250 rpm ja ofereix el 80% de la força. Estem davant d’un motor que s’estira molt i on les grans sensacions les sentirem a la part alta.

Com a gran novetat que presentava aquest motor central és la incorporació d’injecció directa de benzina, fet que encara no s’havia produït en cap altre model anterior amb aquesta posició del bloc mecànic a la marca italiana. Això fa suposar, també, que, en aquell momet, el 458 Italia es convertís en el Ferrari més eficient de tota la història homologant un consum de 13,7 litres als 100 quilòmetres i unes emissions de 320g/km de CO2. Però realment algú li importa aquesta dada quan té a les seves mans aquesta bèstia? Jo crec que no.

La resta de xifres que assoleix el 458 Italia són també esfereïdores com els 3,4 segons que triga en realitzar els 0 a 100 km/h, o els 325 km/h de velocitat punta. Tot això gràcies a una caixa de canvis semiautomàtica de 7 velocitats i doble embragatge d’origen F1.

El xassís va ser construït en alumini, utilitzant alguns aliatges que es feien servir en la indústria aeroespacial. A més a més, integra els diferencials I-Diff i F1-Trac, que estan controlats per l’ECU i que aconsegueixen incrementar l’acceleració a la sortida de les corbes, com si d’un cotxe de competició es tractés. A Això també cal sumar-li uns frens ABS d’alt rendiment capaços de frenar de 100 km/h a 0 en tan sol 32,5 metres.

[quote]Amb u motor V8 de 4,5 litres que genera la increïble xifra de 570 CV de potència a 9.000 rpm, i 540 Nm de parell màxim a les 6.000 rpm, tot i que a partir de les 3.250 rpm ja ofereix el 80% de la força. De 0 a 100 km/h, o els 325 km/h de velocitat punta.[/quote]

Conducció

I aquí començava el somni. El dia no era el més adequat, plovia intensament, però tot i així les ganes no ens feien tornar enrere i decidim Sortir a pista. Portem el cotxe amb les ajudes connectades i el so del motor és una autèntica melodia d’un gran compositor. Tot i les condicions de poca adherència, el 458 Italia s’aferra a la pista i fa fàcil la seva conducció, és com anar sobre un rail. La potència es fa notar, tot funciona a la perfecció, tot al seu lloc, no pensava que seria tan dòcil. Es succeeixen les corbes i gaudim des del Ferrari com un nen amb una llaminadura. A la zona de l’estadi l’eix posterior marxa suaument però és senzill de corregir. La recta és fa curta, el V8 empenta des de baix amb molta ràbia.

Ens encisa la il·luminació del volant, pots veure com pugen les revolucions sense treure la mirada de la pista. L’última volta es fa curta i, a la pujada de la moreneta, la meva corba preferida, es nota com aquesta bèstia tira des de la part posterior. Volem seguir somiant i no volem entrar a boxes, però sembla que el trajecte ha finalitzat i despertem d’aquest parèntesi de la nostra vida.

Ferrari 458 italia
Ferrari 458 Italia

Conclusió

El Ferrari 458 Italia és una obra d’enginyeria, tota la tecnologia acumulada a la F1, ha servit per recrear-la en un cotxe de carrer. Ràpid i eficient, però trobant a faltar part d’aquella mala llet que oferien alguns dels seus avis, com el F40.

Sens dubte estem davant d’un canvi important que va produir Ferrari i el 458 Italia és increïble des de tots punts, Il Cavalino està present.