‘Testimoni de càrrec’ nova obra al Teatre Raval

0
Testimoni de càrrec | Diari Català
Foto: Martí E. Berenguer- Testimoni de Càrrec

El Teatre Raval presenta ‘Testimoni de càrrec’ una obra on vuit espectadors es converteixen en el jurat d’un crim

El Teatre del Raval estrenarà el 18 de desembre ‘Testimoni de càrrec’, un text d’Agatha Christie dirigit per Pepa Calvo, on vuit espectadors es convertiran a cada funció en actors de la trama al costat d’un repartiment d’11 intèrprets, ha explicat la companyia aquest divendres a la roda de premsa.

La funció, que podrà veure’s fins al 31 de gener, és una obra teatral basada en un conte de Christie que narra la història de Leonard Vole, acusat de l’assassinat de la senyora French per així presumptament heretar els seus béns.

Seguint la línia de la posada en escena en ‘Dotze homes sense pietat’, de Reginald Rose que va dirigir Empar López, el Teatre del Raval acollirà novament una altra representació que parteix d’un clàssic de la cinematografia dels anys 50.

Per aconseguir l’estètica, l’escenografia de Gala Garriga i el vestidor de Rafató Teatre ha apostat per l’ús del blanc i del negre com la tonalitat predominant que evoca el cinema de l’època.

“Hem fet una versió de l’adaptació cinematogràfica i de l’obra teatral, i per aquesta raó hem seguit l’estil del cinema negre”, ha explicat sobre l’ambientació de la peça teatral López, que representa el paper de Romaine Vole.

Sense quarta paret 

“Després de llegir el text, em vaig adonar que era una obra amb molts personatges i que era inviable posar un jurat amb vuit actors”, ha continuat López sobre la idea de posar part del públic dins de l’escenari cada nit.

Per poder escollir a cada funció vuit espectadors, la companyia ha comunicat la iniciativa a través de les xarxes socials i ja tenen més de 110 persones disposades a venir una hora abans de la funció i rebre les instruccions per formar part del jurat durant l’hora i 45 minuts que dura l’obra.

Volíem fer un espectacle àgil i amb les seves parts dramàtiques, però sobretot volíem que, tot i que estiguiés ambientat als 50, fos una adaptació actual”, ha explicat Calvo.

Tal com es va fer el 1953 quan es va estrenar l’obra a Londres, l’equip demana als espectadors que hi assisteixin, que parlin de l’espectacle, però sense revelar el final.