Tizen ja supera a Blackberry en quota de mercat

    0
    Tizen

    Tizen

    Tizen de Samsung ja supera a Blackberry en quota de mercat

    Molts auguraven que aquest any anava a ser l’any de Tizen, aquell sistema operatiu que va començar a caminar el 2012 de la mà de Samsung, i encara que no podem assegurar-ho amb gran certesa el fet és que per al sistema operatiu ha estat un any amb grans canvis. Això ho podem veure en la quota de mercat, una quota que ha crescut considerablement, fins al punt en què s’ha convertit en el quart sistema operatiu a nivell mundial. Aquestes dades les ha exposat l’empresa Strategy Analitycs que no només situa a Tizen com el quart sistema operatiu per a mòbils sinó que també rebaixa la quota i la posició de Blackberry.

    La caiguda lliure de Blackberry no ha estat una cosa inesperada, de fet és una cosa que es veia venir des de fa molt de temps, per aquest motiu Blackberry s’hagi vist obligada a certa manera en utilitzar Android com a sistema operatiu amb el seu nou terminal, la Blackberry Priv, tot això amb la finalitat de mantenir la seva quota, ja que actualment, sumant tots els seus terminals, Blackberry no posseeix ni el quart lloc.

    El podi es manté intacte

    Strategy Analytics ha realitzat l’informe i estudi amb cert temps, temps en el qual no es podrà constatar la repercussió de l’aparició del WhatsApp en Firefox OS, pel que no seria d’estranyar que Firefox OS també acabi superant Blackberry.

    Android vs iOS vs Windows Phone

    Tot i així molts adverteixen que només Android ha mantingut la seva quota en el mercat en primer lloc, en el cas de iOS, Apple ha aconseguit augmentar la seva quota gràcies als nous iPhone, però segueixen mantenint la segona posició. La resta de sistemes operatius han anat perdent quota de mercat, inclòs el famós Windows Phone o Windows 10 Mobile, un sistema operatiu que sembla que no acaba d’arribar, una llàstima per cert.

    Sens dubte, Tizen OS és el sistema operatiu que ha crescut entre altres coses perquè s’està venent a La Índia, un mercat molt nombrós que pot arribar a ser major que la quota de mercat de Blackberry.