Tornen els beneficis a Seat després de set anys

0

Tornen els beneficis a Seat després de set anys

La filial de Volkswagen ha guanyat 33 milions aquest 2015

Seat ha obtingut durant el primer trimestre d’aquest any un benefici operatiu de 33 milions d’euros, i ha posat fi a una ratxa de resultats negatius que es prolongaven des del segon trimestre de 2008. Els bons resultats són deguts, especialment, a l’augment de les vendes, impulsades per l’èxit del León, que des de l’any passat és el model més comercialitzat de la marca per sobre de l’Ibiza, model amb menys rendiment econòmic.

Segons les dades publicades pel Grup Volkswagen en el seu informe trimestral, l’empresa catalana va comercialitzar 135.000 unitats, un 15,1% més, representant la millor xifra des de l’any 2007. El volum de facturació va arribar fins als 2.200 milions d’euros, el que suposa un avenç del 22,1%.

A la bona marxa del mercat s’ha sumat uns altres dos aspectes. Per una banda, la depreciació de l’euro ha tingut un efecte positiu, això va portar com a conseqüència un augment de les vendes al Regne Unit, Mèxic i Algèria. També va influir el manteniment de la política de reducció de costos que Seat porta aplicant des de fa anys.

La tornada als números positius, encara que no es tracti del benefici net, és una bona notícia per a la companyia, que havia fixat aquesta meta al llançar el seu model de SUV. L’entrada en aquest segment de mercat, permetrà a Seat pugnar en condicions favorables en tres segments diferents i ampliar la seva cartera de clients.

Jürgen Stackmann, president del consell d’administració de Seat, va evitar el mes passat , durant la presentació dels resultats de 2014, posar data a l’entrada en beneficis, els quals no es produeixen en un exercici complet des de 2008.

Fonts de la companyia es van mostrar ahir prudents sobre la possibilitat de tancar l’any 2015 en positiu. L’evolució del mercat en el segon semestre és encara una incògnita, i les inversions necessàries per a fabricar l’any que ve el tot terreny podrien impactar de forma negativa sobre els comptes de la firma. Altres fonts del sector es van referir a “alegria continguda”, i van senyalar que les dades del primer trimestre tenen fonaments: l’èxit del León i la fabricació de l’Audi Q3 a les instal·lacions de Seat a Martorell. “Estan demostrant experiència i capacitat per a fer productes de qualitat a un preu raonable”, van indicar.

La resta de marques del grup

La millora en les vendes de Seat són millors que las del conjunt del Grup Volskwagen. L’empresa alemanya va créixer en aquest capítol un 10,2%, fins a als 52.700 milions d’euros durant els tres primers mesos de l’any. El benefici operatiu es va situar en 3.300 milions, un 16,6% més. Els principals motius: “Les nostres principals magnituds mostren que el grup Volkswagen segueix el seu camí, tot i els vents en contra”, va afirmar el president de la marca, Martin Winterkorn. El president de la firma alemanya és un dels protagonistes de l’última lluita dins del grup automobilístic germànic, en la qual ha desbancat a Ferdinand Piëch, representant de la família que ostentava el principal paquet d’accions de l’empresa.

De les diverses marques del grup, la divisió de vehicles de passatgers de Volkswagen va generar un benefici d’explotació de 514 milions d’euros, un 16,8% més, mentre que el d’Audi va ser de 1.400 milions d’euros. Skoda va ser la marca que va obtenir un increment més destacat, en guanyar 242 milions , un salt del 30% respecte a un any abans.

Volkswagen espera que els ingressos del grup superin, en fins a un 4%, el rècord de l’any passat de 202.000 milions d’euros gràcies al creixement continu de les vendes. La facturació va millorar entre gener i març fins als 52.700 milions d’euros, un 10,3% més per l’efecte de l’euro dèbil. Les entregues mundials van millorar un 1,8%, fins als 2,487 milions de vehicles.

“Sempre hem destacat que l’any 2015 serà molt exigent per a la indústria automobilística i també per nosaltres”, va assegurar Winterkorn.