Les proteccions ‘Halo’ i ‘Aeroscreen’ es tornaran a veure durant el proper Gran Premi de Mònaco

La protecció al cockpit torna a Mònaco; el ‘Halo‘ estrenat per Ferrari durant els test de pretemporada al Circuit de Barcelona-Catalunya i el ‘Aeroscreen‘ de Red Bull estrenat per Daniel Ricciardo durant els Lliures 1 del Gran Premi de Rússia, tornaran a ser una realitat en el proper Gran Premi de Mònaco, un escenari ideal per comprovar si aquests dos sistemes de protecció molesten o no la visió del pilot.

Els murs de Mònaco semblen el lloc adequat per comprovar la compatibilitat dels dos sistemes, un element que serà clau per a la temporada 2017, ja que la FIA pretén instal·lar-los per evitar qualsevol impacte al cap de pilot. La idea és clara, però encara falta definir quin serà el sistema escollit. Per ara només hi ha els dos sistemes provats per Ferrari i Red Bull, ‘Halo’ i Aeroscreen’, però, segons comenten els pilots, la millor opció seria el ‘Aeroscreen’, ja que permet una millor visió frontal, és més segur i és més estètic. No obstant això, Ferrari arribarà a Mònaco amb una evolució del ‘Halo’ mostrat al Circuit de Barcelona-Catalunya, mentre que el ‘Aeroscreen’ tornarà sense pràcticament cap novetat.

Tornen les proteccions 'Halo' i 'Aeroscreen' | Diari Català

Però no tots els pilots hi estan d’acord, ja que, per exemple, Lewis Hamilton, pilot de Mercedes, prefereix una Formula 1 amb els riscos que sempre l’han caracteritzat i, per tant, sense cap protecció al cockpit. En qualsevol cas, La FIA ja va advertir que la protecció seria una realitat, tot i que encara falta per saber quina de les dues opcions que fins ara s’han presentat serà l’escollida. Les escuderies esperen que la decisió sigui el més aviat possible, ja que d’ella depèn part de l’aerodinàmica del monoplaça i, per tant, del desenvolupament del mateix, feina que els equips ja comencen a treballar mesos abans de finalitzar la present temporada.