Jari-Matti Latvala guanya el Tour de Corse

0

6980_PODIUM-three-corsica-2015_444_592x333

El pilot de Volkswagen guanya un ral·li duríssim

El Ral·li de Còrsega d’enguany ha estat força complicat pel pilotatge per les condicions dels trams com podem veure en les imatges, ha estat una cursa que en les dues darreres jornades s’han disputat al segon entre pilots, la majoria dels quals no han disputat les primeres posicions de forma habitual al llarg del campionat, excepte Latvala i Mikkelssen, el sorprenent pilotatge d’Evans i Abbring ha estat espectacular, la joventut no ha estat problema per pilotar al límit durant la cursa i finalitzar la mateixa de forma extraordinària.

6955_JariMattiLatvala-France-2015_001_896x504

El dissabte s’inicià la cursa amb el cel net de núvols i moltes seccions de carretera neta el primer tram manté un bon grip encara que a zones d’obac apareix fang i terra per el que els pilots van utilitzar pneumàtics tous.

Latvala va realitzar el millor temps i va situar-se en segon lloc de la classificació a 1.7 segons d’Evans, van declarar

“Ha estat més difícil perquè hi havia un gran contrast entre les zones seques i les relliscoses”, ha explicat Latvala.

“He tingut un parell de petits ensurts, en les zones dels arbres”. Evans fou molt rapit ahir, així que sabia que tenia que augmentar el seu ritme.

6956_ElfynEvans-France-2015_001_896x504

Andreas Mikkelsen va marcar el segon millor temps amb el seu Volkswagen Polo R WRC i va passar al tercer lloc de la classificació a 27.8 segons del líder i 1.3 segons per davant de Kevin Abbring. L’holandès va perdre la segona posició amb el seu Hyundai i20 WRC, per una elecció de pneumàtics incorrecta.

El pilot de Citroën Kris Meeke va passar de la vuitena a la cinquena posició, 4.5 segons per davant del seu company d’equip Mads Ostberg.

Robert Kubica es va veure obligat a abandonar degut a dos punxades, perquè únicament portava una roda de recanvi en el seu Fiesta RS WRC.

Evans va comentar en el decurs dels primers trams de dissabte el següent:

[quote] ¿Podré contenir als Volkswagen? No ho sé”. “Quan mires els últims ral·lis d’asfalt, especialment Alemanya, van tenir una gran avantatge sobre la resta. Sembla que les carreteres son més netes aquesta tarda. Anem a esperar i veure lo que succeeix. Ho farem lo millor que podrem, però serà dur”.[/quote]

 El pilot ja tenia clar el que podia passar en els pròxims trams.

6960_LATVALA-reflect-corsica-2015_666_896x504

Latvala en l’últim tram de la jornada de dissabte va tenir que utilitzar el canvi manual del seu Volkswagen Polo R WRC durant els últims kilòmetres del tram, per problemes en el sistema. Encara que li va representa perdre temps, el finlandès ha estat el suficientment ràpid per finalitzar el dia amb una avantatge de 2 segons sobre Evans.

Latvala va comentar

[quote] “He tingut un problema amb la caixa de canvis alhora de reduir i he perdut ritme”. “Era difícil en les frenades perquè no podíem confiar en reduir baixant marxes. He tingut que utilitzar la palanca manual i ara tindrem que canviar la caixa de canvis”.[/quote]

Evans, que buscava la seva primera victòria en el WRC amb el seu Ford Fiesta RS WRC, no s’ha mostrat tan segur com ahir. “No tenia el mateix ritme. He anat be en alguns llocs i en altres no, no estava segur, però encara queda cursa”.

Andreas Mikkelsen va ocupar el tercer lloc amb el seu Polo R amb 30.8 segons del líder amb 22.8 segons de marge sobre Kris Meeke al volant del seu Citroën DS 3.

Kevin Abbring, (una bona sorpresa pel seu pilotatge en aquesta cursa) cinquè lloc amb el seu Hyundai i20. Les errades de pneumàtics i la posta a punt no va ser la mes encertada, a més a més va patir una punxada que va perjudicar les seves prestacions.

Sisè fou Mads Ostberg, Hayden Paddon, Bryan Bouffier, Stéphane Sarrazin i Ott Tanak van completar la classificació.

Sébastien Ogier, retirat la jornada anterior amb un problema en el canvi, es va reiniciar en el lloc 55º i va guanyar el tram final, passant així a la 24ª posició.

6972_JariMattiLatvala-France-2015_002_896x5046973_MIKKELSEN-wind-corsica-2015_666_896x504

L’etapa final d’avui de tres trams i 94,91 kilòmetres, essent així alhora la jornada més llarga del ral·li. L’especial final de 16,74 kilòmetres entre Bisinao i Agosta Plage ha estat emesa en directe per televisió i en ella s’han aplicat punts de bonificació per als tres pilots més ràpids.

Com anècdota, l’equip Volkswagen ha estat multat amb 10.000€ per no acomplir amb el procediment de seguretat quan es van detenir a la meitat del tercer tram a canviar un pneumàtic punxat. Però no van prèmer el botó “Ok” del seu cotxe per a avisar al control del ral·li que no hi havia cap tipus d’emergència.

Els comissaris van aclarir la importància d’utilitzar aquest sistema i van multar a Volkswagen.

6963_ogier-rain-corsica-2015_666_896x504

En aquesta última jornada Jari-Matti Latvala el piloto de Volkswagen ha estat segon en el tram de 36.71 kilòmetres per darrera del seu company d’equip Sébastien Ogier. Però ha estat 15.6 segons més ràpid que el segon classificat, Elfyn Evans, ampliant la seva avantatge fins 17.6 segons.

Les condicions a l’est de l’illa, han estat sorprenentment humides i Latvala, com molts, no s’ha mostrat satisfet amb els pneumàtics tous.

“Al principi estava sec, però sota dels arbres estava humit. No sé si els neumàtics s’han escalfat derrapant en algunes corbes, hi havia molta terra en l’asfalt. Realment  no sabíem si el meu crono seria bo, però sembla que sí”, ha explicat Latvala.

Evans ha estat sisè amb el seu Ford Fiesta RS WRC i també s’ha trobat unes condicions complicades. “Les meves notes eren un poc massa conservadores en algunes zones que eren difícils”, ha dit el galés i ha cedit 8 segons a Andreas Mikkelsen, que ha completat el triplet de Volkswagen en aquest tram i s’ha situat a 20.7 segons d’Evans.

Dani Sordo ha estat quart amb el seu Hyundai i20 WRC, el que li ha permès a l’espanyol guanyar dues posicions.

El pilot finlandès va aconseguir el seu primer triomf en l’asfalt en el 2014 en la regió francesa d’Alsàcia i avui la seva segona victòria sobre aquesta superfície en l’illa mediterrània de Còrsega.

Latvala,  pilotant un Volkswagen Polo R WRC, ha superat a Elfyn Evans i el seu Ford Fiesta RS WRC per 43.1 segons després de tres jornades de competició en les revirades i estretes carreteres de muntanya de Còrsega. Andreas Mikkelsen ha estat tercer amb altre Polo R WRC a tan sols 3.2 segons del galés.

6974_latvala-in-car-breaking-news-corsica-2015_444_896x504

El Campió del Mon, Sébastien Ogier, ha guanyat el Power Stage que ha estat televisat en directe amb el seu Polo R WRC i ha sumat els tres punts extres. Robert Kubica amb dos punts amb el seu Fiesta RS WRC i Latvala un punt en aquesta especial.

Els pilots espanyols Dani Sordo i Nil Solans, han realitzat una cursa dispar, Sordo ha finalitzat en 7ª posició a 2.10 minuts del líder i la seva cursa ha estat un tant grisa, Abbring l’ha superat de forma continua amb el mateix cotxe i Solans que ha finalitzat en 28ª posició ha realitzat una actuació brillant.

Ha estat un ral·li dur a nivell de pilotatge per les condicions meteorològiques i de l’estat dels trams, un ral·li on els joves pilots han estat magnífics i una cursa de les que fan afició per la seva complexitat.

CLASSIFICACIONS

WRC:

  • J-M. Latvala
  • E. Evans
  • A. Mikkelsen

WRC 2:

  • J. Maurin
  • E. Lappi
  • E. Camilli

WRC3:

  • S. Tempestini
  • A. Crugnola

JWRC:

  • Q. Gilbert
  • T. Folb
  • Y. Rossel

RGT:

  • F. Delecour

 

Ens veiem properament en el ral·li de casa (ral·li d’Espanya), els propers dies 22 al 25 d’octubre a les terres de Tarragona

 

CLASSIFICACIONS OFICIALS DEL RAL.LI:

6976_Results-France-2015_002_896x504

 

CLASSIFICACIÓ CAMPIONAT DEL MON:

6977_Points-France-2015_001_896x504

6978_LATVALA-rear-angle-corsica-2015_444_896x504