Toyota GT86 CS-R3, tracció posterior al Ral·li

0
Toyota GT86 CS-R3, tracció posterior al Ral·li
Toyota GT86 CS-R3
Toyota GT86 CS-R3, tracció posterior al Ral·li
Toyota GT86 CS-R3

L’aposta pel Ral·li de la marca és el Toyota GT86 CS-R3

Estem d’enhorabona, Toyota ha anunciat que el GT86 CS-R3 s’ha convertit en el primer cotxe de ral·lis amb tracció posterior a obtenir l’homologació de la Federació Internacional d’Automobilisme (FIA) al segle XXI. I no només això, sinó que també suposa tornar a veure a la marca japonesa en una competició on tothom té al cap aquells Celica o Corolla amb decoració Castrol. Sí, unes màquines espectaculars!

Després d’un extens desenvolupament, demorat pel repte de ser el primer vehicle amb tracció posterior en la categoria R3 (abans exclusiva per a vehicles amb tracció davantera) el GT86 CS-R3 ja pot competir en qualsevol ral·li que es regeixi per la normativa de la FIA, inclòs el Campionat Mundial de Ral·lis (WRC).

El nou cotxe de ral·lis amb tracció posterior de Toyota Motorsport GmbH va destinat als clients particulars que busquin un vehicle R3 competitiu que combini la imatge esportiva del GT86 de carrer amb un espectacular rendiment en ral·lis i, sobretot, que busquin un vehicle diferent a la resta amb un comportament singular.

Toyota GT86 CS-R3, tracció posterior al Ral·li
Toyota GT86 CS-R3 derrapant

La marca ha invertit forces hores en trobar el motor exacte per poder competir. La base és el motor bòxer de dos litres atmosfèric que, com el propi GT86 CS-R3, no és una configuració habitual en la categoria R3. A més a més, la normativa R3 exigia una reducció de la relació de compressió respecte al model de carrer.

Tot aquesta feina ha suposat obtenir un motor amb 232 CV de potència i un parell màxim de 235 Nm. A més a més, el GT86 CS-R3 munta una transmissió seqüencial de sis velocitats de Drenth, especialista en caixes de canvi, dissenyada específicament per a vehicles amb tracció posterior, a més d’un diferencial posterior de lliscament limitat.

Un programa d’optimització del pes ha millorat el ja de per si mateix àgil comportament del GT86, mentre que els canvis en la suspensió, els frens i el sistema d’escapament garanteixen un rendiment màxim en cursa. No se sacrifica gens ni mica la seguretat, i així els sistemes de seguretat i la gàbia antivolcada s’equipen de sèrie.

La previsió és que el Toyota GT86 CS-R3 comenci a derrapar en competició de cara al 2016 amb un preu de 84.000 euros que inclou el xassís complet i el motor. D’aquesta manera, és una bona forma de tornar a veure un Toyota donant guerra en aquesta competició tant exigent i,si a més a més, afegim que es tracta del GT86, encara millor.