Gazoo Racing, preparador de la marca, ha creat aquest Toyota GT86 GRMN

Molts han criticat i critiquen (amb la premissa sempre del dowmnsizing al seu cap) que, segons les seves opinions, al Toyota GT86 li falta nervi a baixes revolucions (benvinguts a un motor a atmosfèric) ja que li manca aquest turbo que li proporcionaria més força avall i, així, seguiria la línia de tota la resta de models del mercat. Potser no entenen que el Toyota GT86 ha nascut com un concepte molt diferent al que impera actualment i que en aquest punt és on recau la singularitat d’aquest model. Doncs bé, a tots aquells que li exigien un turbo, ja el tenen aquí en forma de preparació i exclusiu per al mercat japonès, el Toyota GT86 GRMN.

Gazoo Racing, preparador oficial de la marca, ha creat aquest Toyota GT86 GRMN. Estèticament aporta nous elements aerodinàmics i altres, com el capó, que estan acabats amb fibra de carboni. Així mateix, la sortida d’escapament passa a ser només una i a situar-se al mig de la part baixa posterior. També es modifica afegint unes noves llandes de 8×17 al darrere i 7×17 al davant, nous amortidors i molles més esportives i discs de frens ventilats a les quatre rodes.

Toyota GT86 GRMN | Diari Català
Toyota GT86 GRMN

Però, segurament, el canvi més significatiu passa a sota del capó on s’afegeix un turbo i la potència del motor bòxer de 2 litres ascendeix fins els 219 CV, el que suposa 19 CV més que al model convencional. Així mateix, el turbo millora també l’entrega de parell que passa dels 200 Nm a 6.400 rpm, als 217 Nm als 5.200 rpm, permeten un marge més ampli on aquest Toyota GT86 GRMN pugui genera la màxima entrega de potència.

La part dolenta de tot això és que només es faran 100 unitats d’aquest Toyota GT86 GRMN i seran exclusives per al mercat japonès, però sempre podeu esperar a que surti algun de segona mà i importar-lo. El preu d’aquest animal dels Track Days és de 54.000 dòlars.