Toyota Kikai, la bellesa de l’enginyeria.

0
Toyota Kikai, la bellesa de l’enginyeria.
Toyota Kikai
Toyota Kikai, la bellesa de l’enginyeria.
Toyota Kikai

La firma presentarà al Saló de Tokio el prototip Toyota Kikai

Perquè els avenços tecnològics i les màquines també són belles, el nou prototip de Toyota es presenta sense amagar res. La suspensió, els tubs d’escapament o la batalla no es cobreixen amb una carrosseria bonica i tots els seus secrets queden accessibles a curiosos. El Toyota Kikai no representa cap línia estètica d’un futur model de la firma però aquest concept car, que s’exposarà durant el 44è Saló de Tokio, demostra que la màgia dels nostres cotxes és pura enginyeria dels somnis.

Molts mitjans l’han relacionat amb la ciència-ficció i la veritat és que aquest Buggy –mesura 3,4 metres de llarg, 1,8 d’amplada i 1,55 d’alçada– amb ànima de Harley Davidson (també vesteix el seu disseny amb la mateixa maquinària de la moto) sembla una de les bèsties de la pel·lícula Mad Max. Això sí, carregat d’invenció i sense armes al voltant.

Toyota Kikai, la bellesa de l’enginyeria.
Interior

Sens dubte, el detall més curiós d’aquest prototip és la possibilitat de veure tot el que qualsevol altre model amagaria. El dipòsit de combustible, els tubs o el sistema de suspensió són només alguns dels elements que gràcies a les fotografies hem pogut veure desvestit de proteccions de metalls. I no només es pot veure des de fora.

El conductor té una espècie de finestreta als seus peus que permet veure a la perfecció com funciona la direcció i, fins i tot, l’asfalt que trepitgi. El motor, situat a la part posterior, també està desproveït del conegut capó. Estar clar que ventilar es ventilaria sense cap problema.Gràcies a aquest model més d’un apassionat del motor se sorprendrà reconeixent mecanismes que semblaven faules del paper.

Toyota Kikai, la bellesa de l’enginyeria.
Vista posterior

Una vegada dins aquest prototip la sensació de formar part de la màquina s’incrementa. La posició del conductor és central, al cor del cotxe, i té dos seients laterals per als viatgers que sentiran el motor com si fos part del seu propi cos. Pel que fa al seu habitacle, el Kikai té un quadre de comandaments buit, amb quatre rellotges que donen la informació justa i necessària. No hi ha cap detall que no serveixi per a conduir. Amb una estètica pròpia d’un helicòpter augurem que mai podrem conduir aquest prototip però Toyota s’ha quedat a gust en recordar-nos del que són capaços.