Toyota Land Cruiser, l’amo i senyor de la muntanya

0
Toyota Land Cruiser, l'amo i senyor de la muntanya
Toyota Lan Cruiser 2015
Toyota Land Cruiser, l'amo i senyor de la muntanya
Toyota Lan Cruiser 2015

Millores en motor i tecnologia pel Toyota Land Cruiser

Arriba al mercat el rentat de cara del Toyota Land Cruiser, una de les referències dels tot terrenys de tota la vida. Ara es renova amb interessants novetats en mecànica, transmissió, habitacle i equipament.

Estèticament segueix la mateixa línia que fins ara amb lleus pinzellades que gairebé no s’aprecien. Tot i així, podem triar entre deu colors de carrosseria, un d’ells el nou “Vermell Rubí”, i cinc tipus de tapisseria, una d’elles nova (‘Pell de doble tonalitat’).

Una de les grans novetats recau sobre del que amaga sota el capó. El seu nou motor 2.8 D-4D de 177 CV és més eficient, més suau, més silenciós i amb major parell motor que la versió anterior (3.0 D-4D). Aquest nou propulsor, que compleix la normativa d’emissions Euro6, pot anar associat a una caixa del canvis manual de sis velocitats o a una nova transmissió automàtica de sis relacions (6 Super ECT). Aquesta última, segons la marca, és més ràpida, suau i eficient que la disponible en el Land Cruiser anterior. A més, els enginyers de Toyota han fet petits ajustos en la suspensió per millorar l’estabilitat i el confort de marxa.

Toyota Land Cruiser, l'amo i senyor de la muntanya
Interior

Una altra novetat recau sobre el seu interior on rep la nova tapisseria que ja hem comentat anteriorment, noves insercions d’alumini polit a la consola central i a les portes, el sistema multimèdia i de navegació Toyota Touch 2 & GO Plus i el quadre de comandaments amb indicadors ‘Optitron’ i pantalla multiinformació TFT en color de 4,2 polzades.

La gamma Toyota Land Cruiser 2015 està formada per cinc acabats diferents: NX, GX, VX, VXL i LIMITED. El primer d’ells (NX) és la versió que es pot matricular com a vehicle industrial mentre que el segon (GX) és la més enfocada a clients de flotes. Els altres tres, més dirigits a clients particulars, inclouen una llarga llista d’elements de sèrie per tal de d’entrar amb força al mercat.

Hi ha tres paquets d’equipament disponibles: Pack 3ª fila de seients, Pack KIRARI i Pack KIRARI Plus. El primer d’ells, només per a la versió de cinc portes, inclou una tercera fila de seients que es poden tombar manualment, i el climatitzador automàtic. El Pack KIRARI, únicament per a les variants de carrosseria tres portes, es compon de tapisseria de pell, seients davanters amb calefacció i Toyota Touch 2 & GO. Per últim, el Pack KIRARI Plus, només pels Land Cruiser de cinc portes, inclou també la tapisseria de pell, Toyota Touch 2 & GO, fars i llum diürna de LED i netejador de fars.

Toyota Land Cruiser, l'amo i senyor de la muntanya
Vista posterior

Així mateix, el nou Land Cruiser compta amb un ampli ventall d’elements i dispositius de seguretat i ajuda a la conducció, des del Sistema de Seguretat Precolisió fins a Control de Creuer Adaptatiu passant pel Control d’Assistència per l’Arrencada en Pendents i Control de Descens, una funció ABS multiterreny i Control de Tracció Actiu, a més de Control d’Estabilitat, Control de Balanceig del Remolc, Control de l’Angle Mort i un sistema d’Alerta de Tràfic Creuat Posterior.

Com veieu, el rentat de cara del Toyota Land Cruiser ofereix el seu caràcter off-road de sempre combinat amb la més última tecnologia i equipament que demanda el mercat. És una forma de seguir la mateixa filosofia però millorant-la i fent-la més accessible.

El nou Land Cruiser, en versions de tres i cinc portes, ja està disponible a la Xarxa Oficial de Concessionaris Toyota Espanya. La gamma parteix des dels 35.300 € amb carrosseria de tres portes i des de 38.500 € amb carrosseria de cinc portes.