Les baixes vendes i l’estratègia de mercat, causes de la desaparició de Scion

Durant les properes hores Toyota oficialitzarà la desaparició de Scion, una mort quasi anunciada a causa del baix nivell de vendes i al concepte global que està agafant el món de l’automoció.

Aquesta notícia arriba després de 13 anys d’existència de Scion, la marca jove de Toyota per al mercat estatunidenc que va arribar al 2002 amb dos models, el xA i el xB. A partir d’aquí es van començar a succeir diferents models que, normalment, acostumaven a ser un petit canvi de models ja existents de la marca japonesa. Actualment, Scion té 5 models a la venda on destaca el FR-S (germà bessó del Toyota GT86).

Segons sembla els treballadors ja estan assabentats d’aquest imminent adéu, el qual es produirà abans a les fàbriques que a als concessionaris. Aquests últims tancaran a l’agost. Un cop oficialitzat el tancament, els treballadors no tindran un lloc assegurat a Toyota, tot i que es preveu que molts sí siguin traslladats.

Sens dubte, la principal causa del tancament de Scion és la falta de vendes, les quals han disminuït en cada any fins arribar a unes xifres bastant pobres. En aquest sentit, el millor any de la marca de Toyota va ser el 2006 amb 175.000 unitats, una xifra totalment paradoxal amb les 56.000 unitats durant el 2015. Tenint present que Toyota és capaç de col·locar més de dos milions de cotxes en un any als Estats Units, les dades de Scion queden molt lluny de ser rentables.

La segona i última causa de la desaparició de Scion ha estat la seva estratègia de mercat, la qual va néixer com una marca destinada a un públic jove però que, finalment, s’ha estavellat amb una mitja d’edat del comprador de 49 anys, una edat molt lluny del que pretenia la marca de Toyota.

Veurem com finalitza tot, però el que està clar és que la mort de Scion estava quasi anunciada després dels mals resultats obtinguts en vendes i mercat.