Avui comença una nova edició del Dakar

Durant els darrers dies us hem anat avançant diferents detalls i opinions sobre el Dakar 2016 però, ara, ja el tenim aquí. Sense concessions, avui dia dos de gener arranca una nova edició del ral·li raid més dur del món. Dues setmanes molt intenses on la navegació, la resistència física i la fiabilitat seran els eixos clau per poder acabar aquesta nova proposta de recorregut que passarà per Argentina i Bolívia, sent Buenos Aires i Rosario els punts d’inici i final respectivament.

Com en cada edició, els pilots hauran de lluitar al màxim si volen arribar a l’últim dia. Els problemes i inconvenients seran una constant i, qui millor els sàpiga resoldre, serà qui s’alci amb la victòria final d’aquest Dakar 2016. En aquesta ocasió, la victòria serà més cara que mai degut a la gran qualitat de pilots inscrits en les quatre categories: cotxes, motos, camions i quads.

Cotxes

Sobre quatre rodes el rival a batre serà el qatarià Nasser Al-Attiyah, guanyador l’any passat i disposat a tornar a coronar-se amb el seu Mini All4 Racing. Cert és que en l’edició anterior el qatarià no va tenir gaires rivals, en part pels problemes que va patir Nani Roma, però aquest any ho tindrà molt complicat ja que el català vol treure’s aquest mal regust que li va deixar l’edició passada. També entren dins les apostes Orlando Terranova i Eric Van Loon.

Però alerta, perquè els Mini no ho són tot, per darrere també arriben els Peugeot 2008 DKR16 amb un trident de luxe format per Carlos Sainz, Stéphane Peterhansel i Sébastien Loeb. Aquest últim arriba com a novell en aquesta competició però ja sabem del que és capaç allà on ha corregut i, tot i la seva nul·la experiència en el Dakar, pot ser una aposta molt interessant. Tampoc cal obviar dos pilots de Toyota, com són Giniel de Villiers i Yazeed Al-Rajhi, els quals ja van demostrar el seu potencial en l’edició anterior.

Motos

Per primer cop en un Dakar, cap campió estarà present a la sortida. L’últim, Marc Coma, veurà els toros des de la barrera com a membre de l’organització del Dakar 2016. Així doncs, queda un ventall molt obert on múltiples pilots podran optar a la victòria final. El més favorit, per així dir-ho, és Joan Barreda que ja va demostrar l’any passat que està totalment capacitat per guanyar aquesta dura prova. Però no és l’únic ja que Jordi Viladoms, motxiller de Coma durant els darrers anys, és l’abanderat de KTM, tenint tot el suport de la marca austríaca.

Altres nomes com Toby Price, Mattias Walkern o el veterà Paolo Gonçalves amb la seva Honda, també sonen amb força a les apostes. Però tampoc ens podem oblidar de la nostra Laia Sanz que, un any més, tornar al Dakar disposada a finalitzar-lo. Però aquest any arriba com a pilot oficial KTM, un plus per intentar millorar la sensacional classificació que va obtenir l’any passat.

Camions

Aquí no hi ha color, els Kamaz estan sempre un pas endavant i la tripleta russa formada per Mardeev, Nikolaev i Karginov són les tres unitats que més opcions tenen de guanyar aquest Dakar 2016 en la categoria més pesada. Però hauran de vigilar amb Gerard de Rooy i Ales Loprais que, amb els seus Iveco, posaran les coses difícils als russos. A priori, fora de la lluita per la victòria quedarà Pep Vila, i el sorprenent Albet Llovera, que no hi ha repte que se li escapi tot i els seus problemes físics, sens dubte un exemple de superació.

Quads

Segurament la categoria més oblidada, però sempre present. La gran atracció seran els germans argentins Patronelli però Rafal Sonik i Ignacio Casale, guanyadors de les edicions 2015 i 2014 respectivament, són els principals favorits per endur-se la victòria. Així mateix, el jove Jeremías González Ferroli i el qatarià Abu Issa tanquen la zona d’apostes.

Com ja hem dit, avui es dóna el tret de sortida del Dakar 2016 amb el Pròleg, una etapa de deu quilòmetres que valdrà per a la classificació general i determinarà l’ordre de sortida de la primera etapa que es disputarà demà.