TT Assen: Rossi torna a ser “Il Dottore”

0
Rossi lidera el mundial

Olveira guanya a moto 3El temple de la velocitat torna a regnar

El mundial arribava a Assen, un circuit diferent de la resta, no només per què la cursa es disputa el dissabte, sinó pel seu traçat. El temple de la velocitat, s’arriba als 320km/h però la velocitat mitjana de la cursa la situa quasi a 180km/h, un pas per corba brutal.

Moto 3

La batalla estava servida, un circuit on les escapades es venien molt cares i difícils, a la sortida ja s’ha format un grup de set pilots, Oliveira, Quartararo, Kent, Navarro, Fenati, Bastianini i Binder. Tot aquest grup ens han ofert un espectacle d’avançaments a totes les voltes, no paraven d’afaitar-se el bigoti. Vázquez perdia el control i anava a terra, per darrere Isaac Viñales el tocaven i tenia la mateixa sort, María Herra anava vuitena amb la seva millor cursa al mundial, Antonelli l’envestia i quedava fora.

L’estratègia estava servida i una última volta espectacular entre aquest grup, Oliveria ha jugat la seva carta a l’últim revolt per guanyar una cursa espectacular, Quartararo i Kent completen el podi, Jorge Navarro amb una cursa brillant acaba quart i Fenati cinquè.

El finlandès Ajo ha protagonitzat la imatge de la cursa, a l’última corba la moto li ha marxat del darrere i ha fet saltar al pilot que s’ha quedat a la part dreta aguantant la moto per l’herba i de genolls, ha pogut evitar el mur i entrar a l’asfalt amb els genolls tocant el terra i entra’n per la línia de meta, sens dubte una manera diferent d’acabar el TT.

Zarco guanya a moto 2Moto 2

El francès Johann Zarco arribava líder del mundial que domina amb mà de ferro. La cursa arrencava amb un accident de Salom, Schrotter i West que acabava amb la moto de Luis en flames, direcció de cursa treia bandera vermella i suspenia la cursa. Tito, s’havia posat líder però tocava fer un reset a la ment.

Zarco i Rabat, primer i segon en graella, s’han vist sorpresos en aquesta segona sortida per Jonas Folger, encara que l’alemany ha hagut de recórrer a pneumàtics usats perquè el joc de carrera era defectuós i això ha llastrat les seves possibilitats de triomf. A poc a poc Folger ha anat perdent posicions i ha vist com Rabat, Folger,Lowes i Álex Rins el deixaven enrere.

Rabat ha mantingut el cap de carrera amb volta ràpida inclosa des de la setena volta, amb Zarco al seu darrere i Lowes i Rins una mica més lluny, en pols pel tercer lloc. Mancant tres voltes, Zarco ha avançat a Rabat en una maniobra al límit i el barceloní ja no ha pogut respondre a aquest últim atac, que ha permès la tercera victòria de Zarco, augmenta el seu lideratge amb 159 punts, 45 més que Rabat i 63 més que Lowes.

https://www.youtube.com/watch?v=Nh–eUwU_bE

Moto GP

Rossi tenia la pole i el millor ritme de cursa, l’italià venia amb un nou xassís i nova mentalitat després de Barcelona. Lorenzo partia des de la vuitena plaça, la Suzuki d’Espargaró era segon i Márquez tercer. Jorge Lorenzo ha protagonitzat una sortida perfecte i en dues voltes ja era tercer per darrere del duet format per Rossi i Marc. Lorenzo liderava un grupet que se les tenien a cada volta.

Rossi i Marc anaven com un coet i marcaven diferencies amb Lorenzo que no podia seguir el ritme. La tensió era màxima i a falta de set voltes, Rossi ha deixat passar a Marc, des del box li havien marcat BRK, seria brake? Una paraula clau que ha fet que Márquez es col·loques líder i baixa el ritme per a després de cop pujar i intentar l’escapada, però era el dia de Valentino que anava molt còmode darrere. A falta de dues voltes, Rossi ha llançat l’atac però Marc no llençaria la tovallola, en una ultima volta estratosfèrica, Marc s’ha posat a l’estela i a l’última chicane ha frenat al límit i a fet fora a Rossi que ha tirat llarg per la grava i ha guanyat la cursa.

Rossi ha explicat que “Marc ha intentat passar-me massa tarda, jo ja estava dins de la corba, m’ha tocat i no m’ha deixat una altra opció que seguir recte i donar gas. Per a mi és una victòria justa i molt important pel campionat.

Lorenzo completa el podi, Iannone entra quart, Pol cinquè, Cruthlow sisè i Pedrosa vuitè, la Suzuki d’Espargaró entrava en novena posició i Viñales completa el top ten.