TV3 no vol pagar el sondeig a peu d’urna del 26J

0
CCMA saul gordillo
D'esquerra a dreta, el director de Catalunya Ràdio, el de TV3 i la presidenta de la CCM | Foto: Europa Press

Després del fracàs de predicció del sondeig, la CCMA reclama a Sigma Dos que s’apliqui la clàusula de compensació del contracte

La presidenta en funcions de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Núria Llorach, ha anunciat aquest divendres que la corporació ha demanat a la Federació d’Organismes de Ràdios i Televisions Autonòmiques (Forta) que s’apliqui la clàusula de compensació econòmica pel “desviament” dels resultats del sondeig a peu d’urna de Sigma 2 respecte als definitius en les eleccions generals del 26 de juny.

En la comissió de control de la CCMA al Parlament, ha afirmat que és “evident” que el sondeig contractat per RTVE i la Forta no va tenir la fidelitat exigible i el marge d’error no és acceptable, i que estan avaluant els costos perquè en el moment de l’emissió del sondeig ha tingut més d’un 20% d’audiència.

Llorach ha remarcat que la Forta i RTVE van acordar la contractació per sondeig en un concurs públic que va guanyar Sigma 2 per uns 280.000 euros, però ha sostingut que existeix una clàusula de compensació econòmica per desviament de resultats, que la CCMA vol aplicar per recuperar la inversió de la corporació, que va ser d’uns 42.000 euros i “no pagar ni un euro per una informació que no tenia rigor”. Preguntada per JxSí i SíQueEsPot si contractaran sondejos en els pròxims comicis, ha afirmat que la reflexió està “oberta” en el si del Consell de Govern de la CCMA i de la Forta.

Tant Llorach com el director de TVC, Jaume Peral, i el de Catalunya Ràdio, Saül Gordillo, han defensat la cobertura que van realitzar els mitjans públics durant la campanya electoral del 26J, han remarcat que les informacions van estar signades pels professionals -no com en altres conteses que no ho feien en protesta pels blocs electorals– i han recordat que no hi va haver recursos en el pla de cobertura.