Últim dia del Ral·li de Catalunya

0
Últim dia del Ral·li de Catalunya
Felicitat dels guanyadors del ral·li
Últim dia del Ral·li de Catalunya
Accident d’Ogier

Victòria ‘in extremis’ d’Andreas Mikkelsen a l’últim dia del Ral·li de Catalunya

Desenllaç inesperat en el 51è RallyRACC en patir un accident en l’últim tram el duo format per Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC), clars dominadors fins aquest moment, un cop de teatre que demostra que els ral·lis no finalitzen fins que es creua l’arrivada. Aquesta premissa ha permès que els noruecs Andreas Mikkelsen i Ola Floene, companys d’equip dels accidentats Campions del Món, hagin inscrit el seu nom per primera vegada en el RallyRACC i en una cursa del Campionat del Món. A més d’aquest inesperat triomf de Mikkelsen a l’últim dia del Ral·li de Catalunya, amb l’infortuni d’Ogier els espanyols Dani Sordo-Marc Martí (Hyundai i20 WRC) han aconseguit pujar al tercer lloc del podi, per darrere de Jari-Matti Latvala-Miikka Anttila (VW).

L’accident d’Ogier ha obligat a la neutralització del tram ‘Duesaigües’, havent de passar la resta de competidors pel recorregut alternatiu previst per a aquests casos, amb direcció al podi de Salou, marcant-se un temps igual per a tots els participants que no podien recórrer l’especial. Fins aquest moment, el RallyRACC era patrimoni dels Campions del Món. La victòria heretada per Mikkelsen i la segona plaça de Latvala en aquest últim dia del Ral·li de Catalunya han permès, en tot cas, un doblet per a Volkswagen Motorsport.

Últim dia del Ral·li de Catalunya
Felicitat dels guanyadors del ral·li

WRC2: Nasser Al-Attiyah (Skoda) renova el títol

Gràcies a la tercera posició en la seva categoria obtinguda en el 51è RallyRACC, el catarí Nasser Al-Attiyah s’ha adjudicat matemàticament el títol de WRC2, campionat que ja va guanyar la temporada passada. El triomf ha estat per al suec Pontus Tidemand, seguit del xec Jan Kopecky, del citat Al-Attiyah i de l’alemany Armin Kremer, els quatre amb Skoda. En aquest apartat han participat dos equips espanyols, encara que ambdós han finalitzat endarrerits en patir problemes durant la cursa. Amb tot, tant Nil Solans com José Antonio Suárez, ambdós amb Peugeot 208 T16 R5, han marcat temps interessants en alguns trams. L’andorrà Joan Carchat (Mitsubishi) ha hagut de renunciar per problemes de motor quan dominava Producció, en aquesta Copa del Món era un dels favorits.

WRC3: El campionat per a Quentin Gilbert (Citroën)

Encara que el fet que aconseguiria el títol entrava en els pronòstics, el francès Quentin Gilbert (Citroën DS3 R3T) l’ha obtingut matemàticament en guanyar aquesta categoria en el RallyRACC, corona que suma a la ja aconseguida anteriorment en el campionat FIA Júnior. Tot i que durant la cursa va haver de cedir el lideratge a Simone Tempestini a causa d’una penalització i una posterior punxada, aquest mateix problema el va experimenta l’italià, pel que Gilbert va recuperar el liderat per a acabar guanyant per davant del francès Terry Folb (Citroën) i l’italià Fabio Andolfi (Peugeot).

Drive Dmack Fiesta Trophy: Marius Aasen (Ford), campió

Amb molta lluita i alternatives, el campionat mono marca Drive Dmack Fiesta Trophy se l’ha adjudicat el noruec Marius Aasen, després de guanyar també les dues curses que s’han disputat aquest cap de setmana. En l’etapa de terra, que donava punts com si fos una prova més, Aasen va finalitzar per davant del britànic Tom Cave i de l’australià Brendan Reeves, mentre que en les dues etapes d’asfalt, la classificació era independent a la de terra i que sumades també han establert una classificació, va estar dominada de nou per Aasen seguit de Reeves i Cave.

Èxit d’organització i de repercussió

El 51è RallyRACC CATALUNYA-COSTA DAURADA, Rally d’Espanya 2015, ha significat un nou èxit organitzatiu i de repercussió, tant en directe com via mitjans de comunicació. Els trams urbans de Barcelona i de Salou han estat presenciats per un gran nombre d’aficionats, que en el de Montjuïc s’estima van arribar a les 20.000 persones. La prova ha rebut un any més el reconeixement unànime d’equips, pilots i FIA. La prova ha celebrat la seva XI edició basada a Salou, PortAventura i la Costa Daurada.

Després del RallyRACC, el Campionat del Món FIA de Ral·lis disputarà l’última cursa puntuable a Gal·les entre els dies 12 i 15 de novembre.

Classificació final del 51è RallyRACC Catalunya-Costa Daurada:
1-Andreas Mikkelsen-Ola Floene (Volkswagen Polo R WRC), 3h.21’04”8
2-Jari-Matti Latvala-Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC), a 3”1
3-Dani Sordo-Marc Martí (Hyundai i20 WRC), a 21”2
4-Mads Østberg-Jonas Andersson (Citroën DS3 WRC), a 1’06″3
5-Kris Meeke-Paul Nagle (Citroën DS3 WRC), a 1’08″2
6-Hayden Paddon-John Kennard (Hyundai i20 WRC), a 1’23″2
7-Martin Prokop-Jan Tománek (Ford Fiesta RS WRC), a 4’14″2
8-Thierry Neuville-Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC), a 8’01″9
9-Pontus Tidemand-Emil Axelsson (Skoda Fabia R5, WRC2), a 8’56″8
10-Jan Kopecky-Jan Tománek (Skoda Fabia R5, WRC2), a 9’07″5
Etcètera fins a 64 classificats

Font: www.rallyracc