Últimes subhastes i vendes interessants

0
McLaren F1 Rowan Atkinson

McLaren F1 Rowan Atkinson

Rowan Atkinson, Jeremy Clarkson i Juan Pau II

El mercat automobilístic està sempre actiu gràcies a totes les interaccions de compra-venda entre particulars o professionals. És un autèntic motor econòmic de la nostra societat, tot i que és cert que durant els darrers anys de crisi aquest intercanvi s’ha reduït notòriament. No obstant això, és interessant saber que els moviments amb vehicles d’alta gamma i històrics han augmenta força, fins el punt de crear una bombolla de preus que segueix pujant constantment. D’aquest tema en concret en parlarem en un article extens, però ara us portem les últimes subhastes i vendes de personatges reconeguts mundialment.

Mr Bean es ven el seu cotxe, i no és el Mini

Durant el gener d’enguany va arribar la notícia que el famós actor Rowan Atkinson, Mr Bean per tots, posava a la venda un dels seus vehicles més apreciats, parlem del McLaren F1, l’autèntica joia de Woking de motor posterior atmosfèric V12 de 6,1 litres de cilindrada i 635 CV de potència. Doncs bé, després de gairebé mig any, hem sabut que la seva unitat de color morat s’ha venut per 8 milions de lliures, el que venen a ser una mica més de 10 milions d’euros.

El comprador final de la subhasta ha estat un altre britànic, així que Mr Bean pot estar tranquil ja que el seu ex-flamant McLaren F1 es queda per les seves terres i, si li entra la nostàlgia, ho tindrà fàcil per poder visitar-lo. Això sí, que el nou propietari vigili, que no volem tornar a veure aquesta joia estampada, tal com va protagonitzar Atkinson l’any 2009 i, sobretot, l’any 2011 quan el seu accident va ser considerat el més car de tota la història per una asseguradora amb un valor que superava el milió d’euros. Però, per sort, el pintoresc actor ha recuperat els diners amb un ampli coixí.

Jeremy Clarkson diu adéu al Mercedes-Benz CLK 63 AMG Black Series

Enmig de tot el terratrèmol que va causar l’acomiadament del carismàtic presentador britànic de Top Gear i del qual ja us vam explicar detalladament fa un temps, Clarkson segueix interactuant amb els seus seguidors a través de Twitter i aquest cop ho feia amb un missatge que deia: “Dia trist. Acabo de vendre el meu AMG Black” i Hammond, company de batalles, li responia amb un: “per ser justos, és més trist encara pel pobre home que te l’ha comprat”. Amb aquesta piulada es confirmava la venda del seu espectacular Mercedes i que l’humor de tots dos segueix ben viu.

Mercedes CLK 63 AMG Black Series Jeremy Clarkson

És estrany que Clarkson s’hagi venut el Mercedes CLK 63 AMG Black Series que, en el seu moment, el va titllar com “un dels esportius més divertits de conduir del moment”, això sí, aquestes paraules eren del 2008. Potser ara ja no pensa el mateix o un bon pagador li ha ofert un preu irresistible. Recordem que aquest model és totalment exclusiu amb un motor V8 de 6,2 litres i 507 CV de potència capaç d’accelerar en 4,3 segons de 0 a 100 km/h i arribar fins els 300 km/h.

Al garatge del vaticà també hi havia obres d’art

Si pensem amb el vaticà ens venen a la ment coses com la Capella Sixtina, Miquel Àngel, Plaça de Sant Pere, etc. però mai pensaríem que a sota, al garatge, es guarden també algunes joies automobilístiques que no són simples PapaMòbils. Avui hem conegut que el difunt Papa Joan Pau II posseïa un majestuós Ferrari Enzo, un dels vehicles més radicals i exclusius de la marca de Maranello. A més a més, la seva unitat era l’última, la 400, la qual va ser un obsequi de Ferrari cap al Papa.

Ferrari Enzo

Avui sabem que aquesta exclusiva unitat passarà a ser subhastada a Monterrey, California, i una de les seves virtuts és, sens dubte, el seu reduït ús. De fet aquest Enzo només marca 180 quilòmetres al seu marcador, el que suposa que, tot i els seus deu anys de vida, és un vehicle pràcticament per estrenar i gaudir.

El preu que es pot aconseguir per ell pot ser estratosfèric. Sabem que hi ha unitats del model que s’han venut, actualment entre 1,2 i 1,4 milions d’euros, però cap d’ells estava beneït pel Papa que, curiosament, no ha estat l’últim propietari ja que al 2005 el va fer subhastar i un col·leccionista d’Estats Units ja va pagar 950.000 euros quan, sortit de fàbrica, costava 600.000 euros. Crec que ja va sent hora que se’l quedi algú que el tregui a passejar sovint per fer rugir el seu motor V12 amb 660 CV de potència.